صدور حکم ایجاد یک قطعه نظامی برای ولایت بامیان توسط اشرف غنی

© AP Photo / Rahmat Gulصدور حکم ایجاد یک قطعه نظامی برای ولایت بامیان توسط اشرف غنی
صدور حکم ایجاد یک قطعه نظامی برای ولایت بامیان توسط اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در جریان سفرش به ولایت بامیان، حکم ایجاد یک قطعه نظامی برای تأمین امنیت این ولایت را صادر کرد.

تظاهرات در بامیان/ غنی نیا به بامیان اول برو ارزگان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات در بامیان/ غنی نیا به بامیان اول برو ارزگان + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای نوشته است:- "این تصمیم در جریان دیداری صورت گرفته که در آن شماری از بزرگان و متنفذین ولایت بامیان با رئیس جمهور غنی و سرور دانش دیدار کردند".

رئیس جمهور غنی در جریان این دیدارش از ولایت بامیان گفته است، که به خاطر تامین امنیت ولایت بامیان، پروژه‌های سرک سازی به خصوص پروژه درۀ شکاری و راه‌اندازی عملیات خاص و حکم ایجاد یک قطعه با کمیت ۴۴۳ تن در چوکات ریاست عمومی امنیت ملی را صادر کرده است.

او، به عبدالمتین بیگ رئیس ادارۀ مستقل ارگان‌های محل هدایت داده است، که پروسه اداری ارتقای ولایت بامیان به ولایت درجه دوم را تسریع بخشد.

رئیس جمهور غنی گفته است، که هدف دولت صنعتی شدن ولایت بامیان است و به همین منظور ۳۰۰ میگاوات برق به این ولایت می‌رسد که در رشد صنعت و زراعت نقش اساسی خواهد داشت.

او به وزارت شهرسازی و اداره اراضی هدایت داده است، که توسعه شهرک‌ها و پروسۀ طی مراحل اسناد آن را سرعت ببخشند و همچنان به اداره اراضی دستور داده است تا یک هیات عالی رتبه را به زودترین فرصت به خاطر بررسی موضوع استملاک زمین‌ها در ولایت بامیان، بفرستد.

از سوی هم، هم‌زمان با سفر رئیس جمهور غنی به ولایت بامیان، شماری از باشندگان و فعالان مدنی این ولایت دست به تظاهرات زده‌اند. این تظاهرات که از صبح روز گذشته (جمعه ۱۸ عقرب) و پیش از ورود آقای غنی به ولایت بامیان، در مرکز این ولایت آغاز شده بود، تا کنون جریان دارد.

تظاهرات کنندگان، رهبری حکومت وحدت ملی را متهم به رفتار تبعیض آمیز علیه مردم مناطق مرکزی کرده و با اشاره به حوادث اخیر امنیتی در مناطق مرکزی، بی‌توجهی حکومت را نسبت به وضعیت مردم این مناطق شرم آور عنوان می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала