سه مقام ارشد امریکایی برای دیدار با "نور" به مزارشریف رفتند

© AFP 2023 / Fabrizio Benschسه مقام ارشد امریکایی برای دیدار با "نور" به مزارشریف رفتند
سه مقام ارشد امریکایی برای دیدار با نور به مزارشریف رفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، سفیر امریکا در کابل و فرمانده نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان برای دیدار با رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به شهر مزارشریف رفتند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات عالی‌رتبه امریکایی از جمله زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، جان بس، سفیر امریکا در کابل و جنرال آستین اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در سفر به مزارشریف با عطامحمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و از اعضای ارشد ائتلاف بزرگ ملی افغانستان دیدار کردند.

زلمی خلیل زاد با رئیس‌جمهور غنی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیل زاد با رئیس‌جمهور غنی دیدار کرد

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر والی سابق بلخ، خلیلزاد در این دیدار درباره اهداف ماموریت خود توضیح داد و دستیابی به صلح را خواست واشنگتن و مردم افغانستان خواند.

این دیپلمات امریکایی اظهار کرد که برای برقراری صلح در افغانستان تمام جناح‌ها با یکدیگر نزدیک شده‌اند و افزود:"انتظار می‌رود بزودی به صلح دست پیدا کنیم".

وی همچنین تصریح کرد تا برای تحقق صلح و کار بر روی این روند باید گروهی ملی و مقتدر ایجاد شود که مورد قبول تمام طرف‌ها در این کشور باشد.

در این دیدار طرفین همچنین درباره وضعیت امنیتی افغانستان، به ویژه مناطق شمالی این کشور گفت‌وگو کردند.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که اخیرا ائتلاف بزرگ ملی اعلام کرد که در صورت پیروزی این ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، نظام سیاسی این کشور تغییر خواهد کرد.

بر این اساس ائتلاف ملی در نظر دارد تا در تیم انتخاباتی خود علاوه بر نامزد پست ریاست جمهوری و سه معاون آن، نامزد نخست وزیری همراه با سه معاونش را نیز معرفی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала