دامنه اعتراضات مردمی به بلخ و بامیان رسید+ عکس

© اسپوتنیک-J.A.Kدامنه اعتراضات مردمی به بلخ رسید+ عکس
دامنه اعتراضات مردمی به بلخ رسید+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پیوند به اعتراص های مردمی مبنی بر کشتار مردم ملکی در جاغوری و مالستان، ده ها تن از جوانان بلخ و بامیان نیز به جاده ها سرازیر شده و شعار عدالت سر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، صدها تن از باشندگان ولایت بلخ، در واکنش به آنچه که از سوی آنان بی‌پروایی حکومت در برابر تامین امنیت مناطق هزاره‌نشین به ویژه ولسوالی خاص ارزگان، مالستان و جاغوری عنوان می‌کنند، صبح امروز (دوشنبه 21 عقرب) در شهر مزارشریف دست به تظاهرات زدند. 

اعتراض کنندگان خواستار تامین امنیت مناطق هزاره‌نشین به خصوص، ولایت‌های ارزگان و غزنی از جانب حکومت وحدت ملی هستند.
آن‌ها از حکومت می‌خواهند تا مناطق مرزی ارزگان، جاغوری و مالستان را از وجود تروریستان طالب پاک‌سازی کند و کمک‌های فوری به بی‌جا شد‌گان بفرستد.
هم‌چنان این اعتراض کنندگان از حکومت می خواهند تا نیروهای امنیتی بیشتر به این بخش‌ها بفرستد و یک قول اردوی همیشه‌گی در مناطق هزاره جات ایجاد شود. 

در همین حال صد ها تن از باشندگان بامیان، به ویژه جوانان این ولایت، با تجمع در " چوک مرکزی" بامیان دست به تظاهرات زده و به درخواست نیرو های امنیتی برای عدم تجمع، پاسخ منفی داده و آنها را بدون توجه باقی گذاشته اند. 

آنها نیز به نوبه خود از حکومت خواستار توقف نسل کشی در مناطق هزاره نشین شده اند. 

این اعتراضات بعد از آن شکل گرفت که پس از حمله طالبان بر ولسوالی خاص ارزگان، دست‌کم 80 غیرنظامی هزاره‌تبار کشته، شماری دیگری از غیرنظامیان زخمی و ۶ تن دیگر اسیر شدند.
هم‌چنان به دنبال حمله‌ی طالبان بر مناطق هزاره‌نشین ارزگان خاص، بیش از چهارصد خانواده به ولسوالی‌های مالستان و جاغوری پناه بردند، اما این دو ولسوالی هم در محاصره طالبان در آمد و اوضاع امنیتی در این ولسوالی‌ها بدتر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала