اشرف غنی: حکومت اراده محکم برای تغییر وضعیت امنیتی غزنی دارد

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی: حکومت اراده محکم برای تغییر وضعیت امنیتی غزنی دارد
اشرف غنی: حکومت اراده محکم برای تغییر وضعیت امنیتی غزنی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی می‌گوید که فرستادن نیروهای کماندو به ولسوالی جاغوری و مالستان نشان دهنده‌ این است که حکومت وحدت ملی اراده محکم برای رسیدگی به وضعیت مردم در این ولایت دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که ساعتی قبل، پس از اعتراضات گسترده مردم در مقابل ارگ ریاست جمهوری تلیفونی با نماینده معترضان صحبت می‌کرد، گفت عملیاتی که شب گذشته از سوی نیروهای امنیتی در ولسوالی جاغوری و مالستان غزنی انجام شده است، از شدت جنگ کاسته است.
آقای غنی هم‌چنان خطاب به معترضان گفت که برای رسیدگی بهتر به وضعیت امنیتی ولایت غزنی، رئیس ستاد ارتش را به این ولایت فرستاده است تا خود او فرماندهی جنگ را به عهده بگیرد و تروریستان را سرکوپ کند.
رئیس جمهور تاکید کرد که به دلیل وضعیت خراب امنیتی در ولسوالی مالستان و جاغوری عملیات هوایی به تاخیر مواجه شده است و با بهبود وضعیت آب و هوا، نیروهای امنیتی عملیات هوایی را از سر خواهند گرفت.
آقای غنی از موجودیت دو هیات در ولسوالی جاغوری نیز خبرداده و گفت که این دو هیات برای بررسی وضعیت بیجا شدگان و چگونگی انتقال مواد خوراکی به باشندگان این ولسوالی حضور دارند. او با بیان این‌که حکومت تعهد جدی برای دفاع از شهروندان کشور دارد گفت که مطابق به امکانات دست داشته‌ی حکومت، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
آقای غنی گفت:" خونی که در جاغوری و مالستان ریخته شده است، نشان دهنده این است که همه‌ی نیروهای امنیتی آماده قربانی برای مردم و شهروندان افغانستان است. در مورد جاغوری و مالستان در جلسه سرقومندانی امشب بیشتر صحبت خواهد شد."
رئیس جمهور غنی درحالی از اراده قاطع حکومت برای رسیدگی به وضعیت امنیتی در ولسوالی جاغوری و مالستان ولایت غزنی خبرداده است که نیمه‌های شب گذشته صدها تن از باشندگان شهر کابل و فعالان جامعه مدنی، در اعتراض به ادامه حملات طالبان و کشتار غیر نظامیان در ولسوالی‌های جاغوری و مالستان، به جاده‌های کابل برآمدند و خواستار سرکوب فوری طالبان و اعزام نیروهای امنیتی به ولایت‌های غزنی و ارزگان شدند. این اعتراض کنندگان از حکومت به دلیل سکوت در مقابل حملات گسترده طالبان انتقاد دارند.
نها با شعار تامین امنیت مناطق مرکزی خواهان این اند که حکومت بیشتر از این مردم ولسوالی‌های جاغوری و مالستان را به حالت خودشان رها نکند و اجازه ندهد که مردم این ولایت به دست طالبان سلاخی شوند.
این اعتراضات تنها در کابل خلاصه نمی‌شود بلکه، دامنه اعتراضات به ولایت مزار، بامیان و غزنی نیز رسیده است و باشندگان این ولایات با برآمدن در جاده‌ها خواهان رسیدگی به وضعیت باشندگان و بیجا شدگان ولایت غزنی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала