اشرف غنی: بیش از ۲۸ هزار نیروی امنیتی در چهار سال گذشته کشته شده اند

 /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی: بیش از ۲۸ هزار نیروی امنیتی در چهار سال گذشته کشته شده اند
اشرف غنی: بیش از ۲۸ هزار نیروی امنیتی در چهار سال گذشته کشته شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چهار سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نیروی امنیتی افغانستان در جنگ با مخالفان مسلح دولت کشته شده‌اند.

اشرف غنی: حکومت اراده محکم برای تغییر وضعیت امنیتی غزنی دارد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: حکومت اراده محکم برای تغییر وضعیت امنیتی غزنی دارد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز،  محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به تازگی گفته است، که در چهار سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نیروی امنیتی افغانستان در جنگ با مخالفان مسلح دولت کشته شده‌اند.

آقای غنی در سخنرانی از طریق ویدیو کنفرانس در یک گردهمایی در دانشگاه جانز هاپکینز در واشنگتن گفته است، که با وجود این رقم از تلفات نیروهای امنیتی در چهار سال گذشته،‌ این نیروها قادر خواهد بود تا مناطقی را که مخالفان مسلح در کنترل دارند، دوباره از آن‌ها پس بگیرند.

به گفته‌ی او،‌ از سال ۲۰۱۵ م تاکنون ۲۸ هزار و ۵۲۹ نفر از نیروهای امنیتی و ۵۸ سرباز امریکایی در جنگ با مخالفان مسلح دولت در این کشور کشته شده‌اند.

رئیس‌جمهور  افغانستان همچنان گفته است، که بیشتر تلفات به نیروهای دولتی هنگام دفاع از مواضع ثابت و غیرمتحرک شان وارد شده است و حکومت در باره‌ی چگونگی جابه‌جاسازی نیروهای خود دوباره غور می‌کند.

اشرف غنی افزوده است، به دنبال خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای افغانستان مسئولیت تأمین امنیت کشور را بر عهده گرفته‌اند که سبب افزایش تلفات نظامیان افغان شده‌ است.

به گفته‌ی او، پس از این که نیروهای افغانستان مسئولیت تأمین امنیت را گرفتند، تلفات نیروهای خارجی کاهش یافته است.

رییس‌جمهور غنی توضیح داده است:- "گروه طالبان در موقعیتی نیست که جنگ را برنده شود. حکومت تلاش می‌کند در زمینه‌ی جنگ با طالبان، به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز دست یابد".

یادآوری می کنیم، که پیش از گزارش شده بود، که در نتیجه خشونت‌ها در افغانستان در ماه گذشته میلادی منجر به کشته و زخمی شدن ۲ هزار و ۵۵۲ نفر شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала