حملهٔ طالبان در یکی از امن‌ترین ولایات کشور، ۶ پولیس قربانی گرفت

© AFP 2023 / Adek Berryحملهٔ طالبان در یکی از امن‌ترین ولایات کشور، ۶ پولیس قربانی گرفت
حملهٔ طالبان در یکی از امن‌ترین ولایات کشور، ۶ پولیس قربانی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ فرمانده پولیس این ولایت، دلیل تلفات نیروهای امنیتی عدم تجهیز آنان به سلاح‌های سنگین و کمبود شان بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، به مسؤولان محلی ولایت دایکندی از حمله طالبان به ولسوالی کجران و کشته شدن ۶ تن از نیروهای امنیتی خبر می دهند.
غلام سخی غفوری، فرمانده پولیس دایکندی، ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه شب گذشته (چهارشنبه) با حملات تهاجمی گروه طالبان ۶ تن از سربازان خود در ولسوالی کجران را از دست دادیم؛ اما با تلاش و مقاومت نیروهای امنیتی، دشمن عقب زده شده و وضعیت در کجران به شکل عادی برگشته است.
وی دلیل تلفات نیروهای امنیتی را عدم تجهیز آنان به سلاح های سنگین و کمبود آنان به‌لحاظ کمی عنوان کرد.

ارتقای ولایت دایکندی از درجه سه به دو - اسپوتنیک افغانستان
ارتقای ولایت دایکندی از درجه سه به دو

از طرف دیگر، فعالان  مدنی و باشندگان ولسوالی کجران نیز با اشاره به ضعف نهادهای امنیتی، عدم تجهیز این نیروها و نبود تشکیل کافی، می‌گویند در صورتی که کجران سقوط کند ولایت دایکندی با خطر جدی مواجه خواهد شد.

با این حال، فرمانده پولیس دایکندی، ضعف نیروهای امنیتی را رد کرده می‌گوید که این نیروها تا آخرین قطره خون از سنگرها دفاع کرده و هیچ ضعفی وجود ندارد، اما بخش کشفی و استخباراتی ما نه تنها در دایکندی، بلکه در سطح کشور ضعیف است.

این در حالی است که از چند روز به اینسو، ولسوالی های ارزگان خاص در ولایت ارزگان و مالستان و جاغوری در ولایت غزنی، هدف حملات سنگین و خونبار طالبان قرار گرفته و مردم و مراجع مستقل، دولت را متهم به بی‌تفاوتی در قبال این وضعیت می‌کنند.

قابل ذکر است که چندی پیش به دنبال نا آرامی‌های اخیر در مناطق مرکزی خصوصاً ارزگان خاص، اعضای شورای ولایتی دایکندی و فعالان مدنی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی خواهان توجه جدی حکومت در تجهیز وافزایش نیروهای امنیتی این ولایت شده بودند. و از تهدیدات جدی امنیتی به ولسوالی کجران خبر داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала