شورای صلح افغانستان: روند صلح افغانستان دیگر در اختیار این شورا نیست

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر شورای صلح افغانستان: روند صلح افغانستان دیگر در اختیار این شورا نیست
شورای صلح افغانستان: روند صلح افغانستان دیگر در اختیار این شورا نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای عالی صلح افغانستان می گوید، که در شرایط کنونی روند صلح دیگر در اختیار این شورا نیست.

معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است - اسپوتنیک افغانستان
معاون شورای عالی صلح: برای طالبان اشتراک در نشست مسکو یک کامیابی است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان در مرکز مطالعات استراتژیک این کشور تصریح کرد که روند صلح در کنترل این شورا قرار ندارد.

وی با اشاره به در سایه قرار گرفتن شورای عالی صلح افغانستان اظهارداشت: در حال حاضر روند صلح از اختیار این شورا خارج است و با وجود اینکه در کنفرانس ژنو نیز قرار است درباره صلح در افغانستان گفت‌وگو شود اما هیچ یک از اعضای این شورا برای حضور در این نشست دعوت نشده‌اند.

چندی پیش نیز «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرده بود، که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان از به حاشیه رانده شدن دولتش از روند صلح توسط امریکا نگران است.

به گزارش این نشریه امریکایی، اشرف غنی در خلوت بارها نگرانی درباره برگزاری گفت‌وگوهای صلح با طالبان بدون مشارکت کابل را به مقامات امریکایی ابراز کرده است.

یادآوری می کنیم، که اخیرا نشست صلح افغانستان به ابتکار روسیه و میزبانی این کشور در مسکو برگزار شده بود که در آن به جز نمایندگان شورای صلح افغانستان و نمایندگان گروه طالبان، نمایندگان هشت کشور و سازمان های دیگر هم اشتراک کرده بودند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала