خواست سپنتا از امریکا پیرامون مذاکرات صلح

© Photo / Dr.S / Dr.Sخواست سپنتا از امریکا پیرامون مذاکرات صلح
خواست سپنتا از امریکا پیرامون مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌خواهد که دستاورد های هفده سال حکومت افغانستان در جریان گفتگو های صلح در نظر گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، رنگین دادفر سپنتا مشاور رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌خواهد که دستاورد های هفده سال حکومت افغانستان در جریان گفتگو های صلح در نظر گرفته شود.

سپنتا: طالبان به شریک قابل قبول امریکا تبدیل شده اند - اسپوتنیک افغانستان
سپنتا: طالبان به شریک قابل قبول امریکا تبدیل شده اند

آقای سپنتا گفت: "با آنکه از خلیلزاد زیاد سیاست مردان نگران اند اما اقای خلیلزاد از وضعیت افغانستان آگاه است ، امیدوارم که در جریان گفتگو ها دستاورد های هفده سال در نظر گرفته شود".
آقای سپنتا هرچند از چگونگی رهبری افغان ها از روند صلح نگران است اما می‌گوید برای رسیدن به ثبات ایجاد حکومت موقت نیاز جدی است.
آقای سپنتا افزود:"اگر صلح واقعی آمدنی باشد بهتر است که انتخابات به تعویق برگزار شود".
افزایش نا امنی ها همزمان با تلاش های صلح نگرانی دیگری است که اقای سپنتا ابراز می‌کند.
وی اظهار داشت: "کامیاب جنگ پاکستان و سازمان استخباراتی این کشور است آنها نمایندگان طالبان را انقدر آموزش داده اند که در نشست مسکو ما شاهد شدیم".
آقای سپنتا تاکید می‌کند که حکومت وحدت ملی به دلیل نا توانی‌ها، در جهان مشروعیت‌اش را از دست داده است. تا اکنون در این مورد ریاست جمهوری واکنش نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала