امریکا: طالبان در حال شکست نیستند

© AFP 2023 / Mandel Nganجنرال جوزیف دانفورد رئیس کمیته آمرین درستیزان نیروه های مسلح امریکا
جنرال جوزیف دانفورد رئیس کمیته آمرین درستیزان نیروه های مسلح امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوزف دنفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته‌است که راه حل نظامی برای پایان دادن جنگ افغانستان وجود ندارد، زیرا طالبان تا هنوز در جنگ شکست نخورده اند.

به گزارش اسپوتنک، جنرال جوزف دنفورد، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا گفته‌است که طالبان در افغانستان در حال شکست نیستند و به همین دلیل کارهای زیادی برای آوردن صلح در این کشور باید صورت گیرد.
اوروز گذشته در جریان سخنرانی‌اش در یک نشست امنیتی در هالفکس "کانادا"گفت: به نظرم این عادلانه است که گفته شود که آن‌ها (طالبان) اکنون نمیبازند.
او اضافه کرد: "ما یک سال پیش اصطلاح بن بست را استفاده کردیم و چیزی خاص تغییر نکرده‌است."
او میافزاید باوجودی که فشارهای نظامی راه حل جنگ افغانستان نخواهد بود، اما با آنهم امریکا و ناتو تلاش کرده‌اند تا از راه نظامی، سیاسی و اقتصادی بر طالبان فشار بیاورند و آنان را مجبور کنند تا به گفت‌وگو با حکومت کابل، حاضر شوند: "بدون پرداختن به جزئیات، ما به این باوریم که طالبان می‌فهمند که زمانی مجبور خواهند شد تا به صلح بپیوندند. موفقیت ما در این است که همۀ تلاش‌ها و فشارهای ما را برای انگیزه دادن به طالبان برای گفت‌وگو هماهنگ کنیم."
او به این باور است که برای مصاله با طالبان، راه درازی در پیش خواهد بود.
این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان دور دوم دیدارهایش را در امارات متحده عرب و دیگر کشورها، به پایان رسانیده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала