مسلح‌شدن صدها باشنده جاغوری برای دفاع از خود شان

© AP Photo / Naim Rahimiمسلح‌شدن صدها باشنده جاغوری برای دفاع از خود شان
مسلح‌شدن صدها باشنده جاغوری برای دفاع از خود شان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی ولایت غزنی اعلام نموده است که سه صد تن از باشندگان ولسوالی جاغوری این ولایت برای دفاع از خود شان مسلح شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، روز دوشنبه (28 عقرب) حمیدالله کلیمزی، والی ولایت غزنی در نشستی زیر نام "حمایت مردم از نظام و صلح" گفت که برای نجات مردم، دست به مسلح سازی باشندگان محل زده اند و تا کنون 300 باشنده جاغوری را مسلح ساخته اند.

آقای کلیمزی گفت: "ما به تمام مردم جاغوری و مالستان اطمینان می‌دهیم که ساحات از دشمن تصفیه شده و تشکیلات اضافی در ولسوالی مالستان — جاغوری ایجاد شده، سه صد تن از مردم محل بخاطر دفاع خودی بسیج شده و بگونه منظم معاش و اعاشه برایشان توزیع می‌گردد، سلاح برایشان داده شده تا از خود دفاع کنند".

عقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستان - اسپوتنیک افغانستان
عقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستان

غلام داود تره خیل، فرمانده پولیس غزنی می‌گوید نیروهای پولیس با کمبودات و مشکلات زیادی روبرو هستند.

همزمان، دادان لونگ، فرمانده قول اردوی 203 تندر تعهد می‌سپارد که مسوولان امنیتی، تا آخرین قطره خون از مردم دفاع خواهند کرد.

آقای لونگ می‌افزاید: "به شما اطمینان می‌دهیم که تمام منسوبین قوت‌های امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی افغانستان به قیمت سر خود از وطن خود، از اسلام خود، از مردم خود دفاع می‌کنند".

با این حال، فعالان مدنی در غزنی تاکید دارند که اقوام مختلف در این ولایت باید با هم متحد باشند.

بشیرعلی شفق، یکی از فعالان مدنی درغزنی می گوید: "در طول دو هفته دشمنان وطن بالای جاغوری و مالستان حمله کردند، دشمنان می‌گویند مردم پشتون از آنها حمایت می‌کند که این حرف کاملاً غلط است".

محمد هاشمی، عضو دیگری از جامعه مدنی غزنی می افزاید: "ما دست به دست هم می‌دهیم و دست پولیس و نیروهای امنیتی را به گرمی می‌فشاریم تا با هم امنیت را تأمین کنیم".

به گفته مسولان درغزنی هم اکنون عملیات نظامی در ولسوالی های مالستان و جاغوری به پایان رسیده و گروه طالبان ازین ولسوالی ها عقب رانده شده اند و طی 24 ساعت گذشته بیش از بیست تن از جنگجویان طالب در روستاهای مختلف این ولسوالی‌ها کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала