رئیس جمهور چک: ما به خاطر منافع تمدن خود در افغانستان محکوم هستیم

© REUTERS / Stringerرئیس جمهور چک: ما به خاطر منافع تمدن خود در افغانستان محکوم هستیم
رئیس جمهور چک: ما به خاطر منافع تمدن خود در افغانستان محکوم هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور چک گفت، که جمهوری چک و سایر کشورهای غربی به خاطر منافع تمدن خود محکوم ماندن در افغانستان برای مبارزه با تروریسم اسلامی هستیم.

وزیر خارجه پیشین چک خواستار بیرون شدن نیروهای کشورش از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پیشین چک خواستار بیرون شدن نیروهای کشورش از افغانستان شد
به گزارش اسپوتنیک، میلوش زمان رئیس جمهور چک در دیدارش با جنگجویان جمهوریخواه روز سه شنبه گفت، که جمهوری چک و سایر کشورهای غربی محکوم به فرستادن نیروی نظامی خود و ماندن در افغانستان برای مبارزه با تروریسم اسلامی هستند.

رئیس جمهور چک گفت:- "ما محکوم شده ایم که به خاطر تمدن ما در افغانستان باقی بمانیم. ترک این کشور، بسیار بد و برضد منافع و همچنین رد قهرمانی سربازان ما که در آنجا کشته شدند، است. من از افزایش احتمالی (شماری از سربازان چک در افغانستان) پشتیبانی خواهم کرد، زیرا تنها با این راه منحصر به فرد و نه با بیرون شدن از میدان جنگ ما می توانیم با تروریسم اسلامی مبارزه کنیم".

زمان افزود: این در راستای منافع جمهوری چک است که مبارزه علیه تروریسم اسلامی باید بیرون از قلمرو این کشور باشد.

یادآوری می کنیم، که نیروهای چک در افغانستان به عنوان بخشی از ناتو «پشتیبانی قاطع» مأموریت غیر رزمی ناتو هستند. آنها مشغول نگهداری از بزرگترین پایگاه هوایی این کشور در بگرام و میدان هوایی بین المللی کابل هستند و همچنین در آموزش همکاران افغانستانی شرکت می کنند.

در ماه اگوست-اکتوبر سال روان چهار نظامی چکی در افغانستان کشته شدند و چندین تن دیگر زخمی شدند. پس از آن، برخی از سیاستمداران در این کشور از خروج نیروهای چک از افغانستان پشتیبانی کردند. به طور خاص، لووبو میز رئیس کمیته پارلمانی امور بین الملل و وزیر پیشین چک از  آن اعلام پشتیبانی کرد. با این حال، اکثر سیاستمداران، از جمله میلوش زمان بیانیه لووبو را محکوم و گفت که به پشتیبانی از ماموریت در افغانستان ادامه می دهیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала