محقق: طالبان در جاغوری غزنی نیرومند تر شده اند

© Photo / ریاست اجراییه / ریاست اجراییهمحقق: طالبان در جاغوری غزنی نیرومند تر شده اند
محقق: طالبان در جاغوری غزنی نیرومند تر شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وضعیت در ولسوالی جاغوری غزنی هنوز هم شکننده است چنان که ساعاتی پس از پایان عملیات تصفیه‌یی نیروهای دولتی، طالبان بار دیگر بر بخش‌هایی از این ولسوالی حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " رسانه های کابل" تنها چند ساعت پس از آن‌که نهادهای امنیتی از پاک سازی ولسوالی جاغوری از وجود طالبان سخن گفتند، بخش‌هایی از این ولسوالی بار دیگر گواه حمله جنگ‌جویان طالبان بودند.
یک تن از باندگان این ولسوالی به رسانه ها گفته است، "دیروز بعد از ظهر طالبان به صورت گسترده حمله کردند که با مقاومت نیروهای خیزش مردمی، پولیس و اردو روبه‌رو شدند و عقب نشینی کردند".
نماینده‌گان مردم غزنی می‌گویند تا هنگامی که لانه‌های طالبان در همسایه‌گی‌های جاغوری نابود نشوند و نیز نیروهای امنیتی بیشتری در جاغوری جابجا نشوند، تهدیدها از این ولسوالی دور نخواهند شد. 

پنج هزار خانواده از ولسوالی های ارزگان خاص،‌ مالستان و جاغوری بیجا شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
پنج هزار خانواده از ولسوالی های ارزگان خاص،‌ مالستان و جاغوری بیجا شده‌اند

ۀآنها می گویند، تا زمانی‌که در این‌جا این‌ها لانه‌های طالبان باقی است؛ تهدید همچنان باقی می ماند و، هیچ اطمینانی بسیار جدی به تأمین امنیت و بازگشت مردم نیست.
در همین حال، محمد محقق معاون ریاست اجراییه، در واکنش به حمله طالبان بر ولسوالی جاغوری می‌گوید که طالبان نیرومند‌تر شده‌اند و نیز امکانات پیشرفته‌تری با خود دارند.
محقق گفت: از دوربین شب، لیزری و سنایپر (تک‌تیر انداز) استفاده می‌کنند و پولیس محلی و ولسوالی این گونه تجهیزات را ندارند.»
این حمله بی‌جا شده‌گان جاغوری را در کابل نگران ساخته است. این بی‌جا شده‌گان می‌گویند که ترس برگشت دوباره طالبان، جرأت برگشت به خانه‌های شان را از آنان گرفته است.
در گذشته‌ها دیده شده است بخش‌هایی از کشور که میان طالبان و نیروهای دولتی دست به بدست شده‌اند هیچ گاهی گواه امنیت پایدار نبوده‌اند؛ کندز و فراه نمونه‌های از این بخش‌ها استند.
طالبان دو هفته پیش از چند سو بر ولسوالی جاغوری حمله کردند، حمله یی که دامنه اش به ولسوالی مالستان نیز گسترش یافت و به آواره گی نزدیک به پنجصد خانواده انجامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала