ژیرینوفسکی: حکومت طالبان باید در سال ۱۹۹۶ به‌رسمیت شناخته می‌شد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر ژیرینوفسکی: حکومت طالبان باید در سال ۱۹۹۶ به‌رسمیت شناخته می‌شد
ژیرینوفسکی: حکومت طالبان باید در سال ۱۹۹۶ به‌رسمیت شناخته می‌شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب لیبرال دیموکرات روسیه گفته است: تنها طالبان یگانه قدرت سیاسی نورمال است آنها را باید به‌رسمیت شناخت، اما با تاخیر سی ساله.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دیموکرات روسیه در نشست پارلمان این کشور که به مناسبت سی سالگی اخراج نیروهای شوروی از افغانستان، برگزار شده بود، گفت که وی در سال ۱۹۹۶ نیز بر به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان تاکید داشت، زیرا تنها آنها یگانه قدرت واقعی سیاسی در افغانستان اند.

جنگ در افغانستان یک دام ژئوپولیتیک برای شوروی بود - اسپوتنیک افغانستان
جنگ در افغانستان یک دام ژئوپولیتیک برای شوروی بود

وی افزود: "درمورد افغانستان تنها من راه‌حل‌های درست می‌دادم. این را می‌توانید در آرشیف‌ها ببینید. من در سخنرانی‌هایم در پارلمان می‌گفتم: حکومت طالبان را به‌رسمیت بشناسید. هیچ کس نمی‌خواست آنها را به‌رسمیت بشناسد، نه در زمان یلسن، نه در زمان پوتین".

وی گفت: "امروز ما چه داریم؟ در سال ۱۹۹۶ طالبان به قدرت رسیدند. این یک جنبش جوان بود. جوانان، محصلینی که خواستار استقلال بودند. آنها بومی اند، باشندگان قریه‌ها. قدرت را به‌دست گرفتند و به کابل آمدند. تنها ما حزب لیبرال دیموکرات خواستار به‌رسمیت شناختن طالبان در سال ۱۹۹۶ بودیم، و سپس در ۱۹۹۸.

وی خاطر نشان ساخت: "طالبان را باید به‌رسمیت شناخت، اما با تاخیر ۳۰ ساله. آنها برای نخستین بار آمده اند. تنها آنها یگانه قدرت سیاسی نورمال اند، هیچ کس دیگر آنجا وجود ندارد".

قبل از این ولادیمیر ژیرینوفسکی در سخنرانی اش، جنگ در افغانستان را یک دام بزرگ ژئوپولیتیک امریکا برای اتحاد جماهیر شوروی خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала