نام های اعضای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان مشخص شد

© AP Photo / Reza Shirmohammadiنام های اعضای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان مشخص شد
نام های اعضای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان 11 نفر از اعضای هیئت مذاکره‌کننده با طالبان را برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان مشخص کرده است.

تشکیل هیئت گفتگوکننده صلح با طالبان تا چند روز دیگر - اسپوتنیک افغانستان
تشکیل هیئت گفتگوکننده صلح با طالبان تا چند روز دیگر
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعضای هیئت مذاکره کننده با طالبان را تعیین کرده است اما هیچ نماینده از احزاب سیاسی و جوامع مدنی در این هیئت حضور ندارد.

بر اساس این گزارش، هیئت مذاکره کننده با گروه طالبان از 11 نفر تشکیل شده است که یک نفر آن از پارلمان، یک نفر از شورای علما و 9 تن دیگر آن از مقام های ارشد دولت افغانستان هستند.

«عبدالسلام رحیمی» رئیس دفتر اشرف غنی، «میرویس بلخی» وزیر آموزش و پرورش، «حسینه صافی» سرپرست وزارت فرهنگ، «عبدالتواب بالاکرزی» معاون وزارت تحصیلات عالی، «عالمه» معاون وزارت امور مهاجرین، جنرال «عبادالله عباد» معاون امنیت ملی و «شمیم خان کتوازی» والی پکتیا به‌عنوان اعضای تیم مذاکره کننده با طالبان تعیین شده اند.

همچنین، «عبدالله عطایی» عضو دادگاه عالی، «توریالی غیاثی» رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه افغانستان، «شاگل رضایی» نماینده مردم غزنی در پارلمان و «عطاءالله لودین» عضو شورای علما از دیگر اعضای این هیئت هستند.

این در حالیست، که زلمی خلیلزاد پس از نخستین دیدارش با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر که ماه گذشته صورت گرفت از دولت افغانستان خواست تا تیم مذاکره کننده برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان را تعیین کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز اخیراً از ایجاد کمیته ملی مشورتی صلح متشکل از علما، متنفذین، فعالان حقوق بشر، استادان دانشگاه و فعالان حقوق زنان خبر داده بود.

یادآوری می کنیم، که ارگ ریاست جمهوری افغانستان تا کنون اسامی فهرست یادشده را تأیید نکرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала