رایزنی کرزی با ظریف درباره روند صلح در افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رایزنی کرزی با ظریف درباره روند صلح در افغانستان
رایزنی کرزی با ظریف درباره روند صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار اشرف غنی با حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با حامد کرزی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار هردو طرف در خصوص تحولات افغانستان، روند صلح در افغانستان و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و رایزنی کردند.

محمد جواد ظریف در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگوهای صلح در افغانستان با هدایت و مشارکت دولت افغانستان پشتیبانی کرده است و از همه ظرفیت‌های خود برای کمک به دولت افغانستان در این زمینه استفاده خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این دیدار حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در سخنرانی اش در این نشست با تاکید بر این مطلب که کشورهای اسلامی در شرایط بسیار حساسی قرار دارند و تاریخ نشان می‌دهد که همواره کشورهای اسلامی در مقابل خطرات بیرون مقاوم بودند و از پا در نمی‌آیند، اظهار کرد: امت اسلامی در مقابل موانع سربلند خواهد شد. آنچه تجربه می‌کنیم میراث ویرانگر استعمار است که به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تداوم سیاست‌های استعماری باعث شده است که در بخش‌های مختلفی از جهان اسلام جنگ و ویرانی به وجود آید. ما باید سیمای واقعی اسلام را به جهانیان نشان بدهیم. هر کجا که اسلام حاکم باشد هم زیستی مذاهب و فرهنگ‌ها را شاهدیم. جهان اسلام نمی‌تواند از درد و مشکلات مردم فلسطین دور باشد. داشتن زندگی توام با آرامش، رفع تبعیض‌ها حق مردم فلسطین است. ما باید مشترکات را مبنای استحکام درونی قرار بدهیم.

رئیس جمهور پیشین افغانستان ادامه داد: با شناخت فرصت‌ها می‌توانیم از وحدت بهره ببریم. تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که برای ترقی می‌توانیم راهی مستقل را انتخاب کنیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала