جان‌باختن چندین سرباز در نتیجهٔ حملهٔ طالبان بر ولسوالی قیصار

© Sputnikجان‌باختن چندین سرباز در نتیجهٔ حملهٔ طالبان بر ولسوالی قیصار
جان‌باختن چندین سرباز در نتیجهٔ حملهٔ طالبان بر ولسوالی قیصار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولین محلی در ولسوالی قیصار می‌گویند که در حمله طالبان مسلح بالای یک قرارگاه اردوی ملی در ولسوالی قیصار، ۱۲ سرباز کشته و زخمی شدند و دو تانک هاموی به دست طالبان افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس پژواک، محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب، گفته است که پس از نبرد سنگین، قرارگاه اردوی ملی مستقر در منطقه ارکلیک دیشب سقوط کرد.

رحمانى در حاليکه وضعیت در آن ولسوالی را وخیم و نگران کننده خواند، افزود که در اين حادثه دست کم ۲۰ سرباز کشته، زخمی، اسیر و لادرک شدند؛ دو تانک هاموی مجهز با دهشکه به دست طالبان افتاده است.

عملیات «ایثار»، تلاش موفقیت‌آمیز ارتش افغانستان برای پاکسازی قیصار - اسپوتنیک افغانستان
عملیات «ایثار»، تلاش موفقیت‌آمیز ارتش افغانستان برای پاکسازی قیصار؛ البوم عکس

رحمانی، دولت مرکزی را عامل سقوط پیهم مناطق و پایگاه های امنیتی دراين ولايت خواند.

یک منبع معتبر پولیس ملی که نخواست نامش ذکر شود، به پژواک گفت که در قرارگاه اردوی ملی در ارکلیک، ۸ منسوب امنيتى به شمول قوماندان قرارگاه و یک نيروى خیزش مردمی کشته شدند، ۴ سرباز مجروح و دو تانک هاموی با چندین میل سلاح و مهمات به دست طالبان افتاده است.

براساس معلومات اين منسوب امنيتى، نیروهای امنیتی درحال حاضرتلاش می‌کنند تا تانک ها را دوباره به دست بياورند؛ اما اطراف آنها ماین‌گذاری و در عین حال طالبان در ارتفاعات قرار دارند و افرادى را که به تانک ها نزديک مى‌شوند، هدف  قرار می‌دهند.

از سویى هم مسئول ارشد طالبان در قیصار، به آژانس خبرى پژواک گفته است که  افراد آنها شب گذشته بالاى قرارگاه اردوى ملى در ولسوالى قيصار حمله کرده اند.

اين مسئول طالبان ادعا کرد که در درگيرى ميان افراد آنها و نيروهاى اردوى ملى، ۸ سرباز اردو کشته شده، دوعراده تانک  با ۵ میل پیکا و یک قبضه راکت به دست افراد آنها افتاده؛ اما به افراد شان هیچ آسیب نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала