علی‌پور، فرمانده بازداشت‌شده توسط امنیت ملی، آزاد شد

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوریعلی‌پور، فرمانده بازداشت‌شده توسط امنیت ملی، آزاد شد
علی‌پور، فرمانده بازداشت‌شده توسط امنیت ملی، آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه وزیر داخله از آزادی فرمانده علی‌پور تحت ضمانت بالاحضار سخن گفت، این فرمانده نیروهای خیزش‌های مردمی در ولایت میدان وردک از توقیف آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان با نشر تصاویری از نشست بزرگان با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری از آزادشدن فرمانده علی‌پور از توقیف امنیت ملی خبر داده است.

در صفحه فیسبوک دفتر مذکور آمده است: "قومندان علیپور از توقیف امنیت ملی آزاد شد. وی هم اکنون در دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری در قصر صدارت عظمی همراه با جمعی از بزرگان و نمایندگان مردمی حضور یافت و از تلاش‌های معاون رئیس جمهور استاد دانش قدردانی کرد."

 فرمانده علی‌پور روز گذشته (۴ قوس) توسط نیروهای امنیت ملی در ساحه قلعه قاضی ناحیه هجدهم شهر کابل بازداشت شده بود.

پس از بازداشت علی‌پور، شماری از باشندگان غرب کابل به دست به اعتراضات زدند که پس از مدتی، این اعتراضات به خشونت گرایید و پولیس برای متفرق‌ساختن معترضان دست به شلیک‌های هوایی زد.

امروز نیز معترضان برای دومین روز به جاده‌ها برآمده و خواهان رهایی علی‌پور شدند. اعتراضات گسترده‌ی امروز نیز به خشونت کشیده شده و تاکنون چندین پوسته‌ی پولیس در مربوطات حوزه‌های سیزدهم، هجدهم و ششم پولیس به آتش کشیده شده است.

این در حالیست که منابع صحی کابل می‌گویند که در نتیجه‌ی اعتراض‌های امروز دوشنبه، چهار کشته و ۲۱ زخمی به شفاخانه های تابان، وطن و حکیم ناصرخسرو منتقل شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала