دبیرکل ناتو: اخراج نیروهای ناتو برای افغانستان گران تمام خواهد شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر دبیرکل ناتو: اخراج نیروهای ناتو برای افغانستان گران تمام خواهد شد
دبیرکل ناتو: اخراج نیروهای ناتو برای افغانستان گران تمام خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید که نیروهای این سازمان در افغانستان می‌مانند تا گروه داعش خلافت خود را در افغانستان تاسیس نکند و طالبان و شبکه القاعده نیز دوباره کنترول کشور را در دست نگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست "گفتگوهای مدیترانه" در روم گفت: "شاخه خراسان داعش در حال تلاش پیداکردن جای پا در افغانستان است. این گروه در بخش‌های از این کشور فعالیت دارد. یکی از چالش هایی که ما در افغانستان به آن روبه رو هستیم، فعالیت و حضور گروه داعش و القاعده در این کشور است، ما در افغانستان می‌مانیم تا از برگشت طالبان و گروه های افراطی دیگر به این کشور جلوگیری کنیم و نگذاریم این گروه ها بخش های گسترده‌ی از خاک افغانستان را در کنترول خود داشته باشند و به همین گونه نگذاریم، داعش خلافت خود را در افغانستان تاسیس کند".

دیدار رئیس جمهورغنی و ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در کابل - اسپوتنیک افغانستان
استولتنبرگ: خروج نیروهای ناتو از افغانستان بستگی به شرایط دارد

دبیر کل ناتو همچنان خروج نیروهای ناتو از افغانستان را گرانتر خوانده بر راه حل سیاسی با گروه طالبان تاکید کرد.

ستولتن برگ گفت: "اگر ما افغانستان را ترک کنیم طالبان دوباره به این کشور بر می‌گردند، در آن صورت قیمت ترک افغانستان به مراتب بالاتر از قیمت ماندن در این کشور خواهد بود و این دلیل است که ما تا کنون در افغانستان هستیم و درحال تلاش برای فراهم‌آوری یک شرایط سیاسی برای ختم جنگ در این کشور هستیم. طالبان باید این را بدانند که در میدان‌های نبرد برنده نمی‌شوند و باید به میز گفتگو بنشینند و با دولت افغانستان گفتگو کنند".

نه تنها این بل دبیرکل ناتو هم چنین از خطر شکل گیری پناه گاه‌های القاعده و داعش در افغانستان، نیز هشدار داد و گفت: "تفاوت های زیادی میان سوریه و افغانستان وجود دارد، من به این موافق هستم که با وجود حضور هفده ساله ناتو در افغانستان هنوز چالش‌های امنیتی در این کشور وجود دارد، یکی از دلیل‌هایی که ما در افغانستان هستیم نیز همین است تا از بدل شدن دوباره این کشور به لانه‌های امن هراس‌افگنان بین‌المللی جلوگیری شود و ما تا کنون دراین هدف خود موفق بوده ایم ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала