علی‎پور تمامی سلاح های خود را به حکومت تسلیم می کند

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوریعلی‎پور تمامی سلاح های خود را به حکومت تسلیم می کند
علی‎پور تمامی سلاح های خود را به حکومت تسلیم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علی‌پور: تمامی جنگ افزار و تجهیزات نظامی‌اش را نزد دولت ثبت و به دولت رسمأ تحویل خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در متن تعهدنامه‌یی عبدالغنی علی‌پور، فرمانده محلی که به طلوع‌نیوز رسیده‌است، او گفته‌است که تمامی جنگ افزار و تجهیزات نظامی‌اش را نزد دولت ثبت و به دولت رسمأ تحویل خواهد داد.
او همچنان گفته‌است که حاضر است در کابل بماند و برای روشن شدن اتهام‌های وارده برخودش و رزمره به نهادهای مسؤول از بهر پاسخگویی، برود.
دوشنبه شب، دفتر رسانه‌های معاونیت دوم ریاست‌جمهوری، به طلوع‌نیوز گفت که علی‌پور، فرمانده خیزش‌های مردمی، از بند ریاست امنیت ملی آزاد شده‌است.

در پی اعتراض‌ها در کابل، بامیان و مزار در واکنش به بازداشت علی‌پور، محمد شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش و اختر ابراهیمی، معین ارشد وزارت امور داخله پس از چاشت دوشنبه در یک نشست خبری در کابل حضور یافتند و در بارۀ این اعتراض‌ها معلومات دادند.
آقای ابراهیمی در این نشست خبری گفت که علی‌پور در بازداشت امنیت ملی است و قرار است پس از ۷۲ ساعت (از زمان بازداشت) به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شود.
به گفتۀ ابراهیمی، معترضان در دو روز گذشته در کابل، دست به خشونت زده اند و «هیچ موازینی را رعایت نکرده‌اند.»
او گفت که در این اعتراض‌ها، تاکنون ۴۸ تن از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند که چهار تن آنان بر اثر اصابت مرمی بوده است. او اما در بارۀ این‌که چه کسانی بر نیروهای امنیتی شلیک کرده، معلومات نداد: «پولیس ما اصلأ مسلح نیستند. آنان تنها با دنده مجهز استند.»
او افزود: «اطمینان می‌دهم که نیروهای امنیتی هیچ‌گاهی بر مردم سلاح نمی‌کشند. سلاح‌های آنان باید در برابر هراس‌افگنان استفاده شوند.»
بربنیاد خبرنامۀ ریاست‌ عمومی امنیت ملی، علی‌پور، روز یک‌شنبه از منطقۀ قلعۀ قاضی شهر کابل به اتهام داشتن افراد مسلح غیر مسؤول، اخاذی، حمله بر نیروهای امنیتی و چند مورد دیگر، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است — اتهام‌هایی که معین ارشد وزارت داخله نیز آنان را تأیید می‌کند.
شایان ذکر است که علی‌پور، از فرهاندهانی است که سه سال پیش، یک نیروی ۱۵۰نفری خیزش‌های مردمی را در ولسوالی‌های بهسود و دایمیرداد ولایت میدان وردک ایجاد کرد و پس از آن شهره شد که برای کمک به نیروهای خیزش‌های مردمی در ولایت‌های غور، دایکندی، غزنی و ارزگان شتافت.
او از ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک است و سه سال پیش، پس از اوج‌گیری تنش‌ها میان کوچیان و باشنده‌گان محل در ولسوالی‌های بهسود و دایمیرداد، گروه ۱۵۰ نفری خیزش کننده‌گان را زیرنام "جبهه مقاومت" ایجاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала