اظهار آمادگی حنیف اتمر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیاظهار آمادگی حنیف اتمر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری
اظهار آمادگی حنیف اتمر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین شورای امنیت ملی کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نامزد می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از۸صبح، تواب غورزنگ، مسوول مطبوعاتی دفتر آقای اتمر، به این روزنامه گفته است که تصمیم محمدحنیف اتمر برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ قطعی شده است.
وی تصریح کرد که مسأله وحدت ملی در تکت انتخاباتی آقای اتمر مهم است و در این تکت همه مردم افغانستان خود را شامل خواهند دید.
محمدحنیف اتمر، از چهره‌های نزدیک به محمداشرف غنی رییس جمهور کشور بود. او عضو کلیدی حکومت وحدت ملی بود و به حیث مشاور شورای امنیت ملی افغانستان ایفای وظیفه می‌کرد.
آقای اتمر در نخستین روزهای تشکیل حکومت وحدت ملی، سند توافق‌نامه امنیتی کابل و واشنگتن را به نماینده‌گی از حکومت افغانستان امضا کرد.
آقای اتمر حدود یک ماه پیش از سمت مشاوریت شورای امنیت ملی افغانستان کناره‌گیری کرد. او اختلافات جدی با سیاست‌ها و روش‌های سطح رهبری دولت در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، حکومت‌داری خوب و تحکیم روابط منطقه‌ای و بین‌المللی در کشور را از دلایل کناره‌گیری‌اش بیان کرده بود.
انتخابات ریاست جمهوری قرار است در ۳۱ حمل سال آینده برگزار شود.
تاکنون، محمداشرف غنی رییس جمهور، عمر داودزی عضو شورای حراست و ثبات و وزیر پیشین امور داخله کشور و محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی، شیدا محمد ابدالی سفیر پیشن افغانستان در هند، نامزدی شان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را تأیید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала