ساخت بزرگترین نیروگاه برق آفتابی افغانستان در هرات

© Fotolia / By-studio ساخت بزرگترین نیروگاه برق آفتابی افغانستان در هرات
ساخت بزرگترین نیروگاه برق آفتابی افغانستان در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگترین نیروگاه برق آفتابی افغانستان به ظرفیت تولید 500 میگاوات برق در ولایت هرات ساخته خواهد شد.

ده میگاوات برق آفتابی در پکتیکا تولید خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
ده میگاوات برق آفتابی در پکتیکا تولید خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفته است، که بزرگترین نیروگاه برق آفتابی افغانستان به ظرفیت تولید 500 میگاوات برق در ولایت هرات ساخته خواهد شد.

او افزوده است، که  این نیروگاه بخش زیادی از انرژی برق مورد نیاز باشندگان و صنعت کاران هرات را تامین خواهد کرد و قرار است که این نیروگاه  در محل مناسب در نزدیک شهر هرات احداث گردد.

هم اکنون هیات مشترک وزارت های مالیه، انرژی و آب و شرکت برشنا که به‌خاطر سروی مقدماتی این نیروگاه به ولایت هرات سفر نموده است.

در همین حال، محمد آصف رحیمی والی هرات، استفاده از انرژی آفتابی و بادی را در جهت تولید برق، گامی درجهت بهبود محیط زیست عنوان کرده است.

او افزود: باساخت چنین نیروگاه‌ها و تامین برق مورد نیاز شهروندان، سالانه از خروج میلیون‌ها دالر ارز کشور به‌ خارج نیز جلوگیری می‌شود زیرا در حال حاضر سالانه مبالغ هنگفتی غرض خرید برق به کشورهای همسایه پرداخت می‌شود.

مقام‌های محلی هرات گفته‌اند، که طرح احداث این نیروگاه با همکاری بانک جهانی در هرات روی دست گرفته شده  است و هم‌زمان طرح‌هایی مشابهی در ولایت‌های کندهار، کابل، ننگرهار و بلخ  نیزعملی می‌گردد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала