اشرف غنی: چالش های زیادی در برابر رشد اقتصاد افغانستان وجود دارد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی: چالش های زیادی در برابر رشد اقتصاد افغانستان وجود دارد
اشرف غنی: چالش های زیادی در برابر رشد اقتصاد افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در نخستین روز نشست ژنو گفت، که افغانستان با چالش های بزرگی روبرو است.

ارگ: با دست پر به نشست ژنو می‌رویم - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: با دست پر به نشست ژنو می‌رویم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نخستین روز نشست ژنو درمیان نمایندگان ده ها کشور کمک کننده و سازمان‌های جهانی گفت، که افغانستان با چالش‌های بزرگی روبرو است ولی با ارایه برنامه معقول میتوان زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرد.

غنی امروز سه شنبه در این نشست گفت:- "چالش های زیادی در برابر رشد اقتصادی افغانستان وجود دارد، موانع جدی که بدون ایجاد راهکاری‌های فراگیر و برنامه‌ی مشخص اقتصادی نمی تواند از میان برداشته شود. ما چنانچه کار روی اصلاحات را آغاز کرده ایم همچنان متعهد هستیم تا با ایجاد و عملی کردن راهبردهای فراگیر اقتصادی درهمکاری با جامعه جهانی و کشورهای منطقه در رفع این موانع تلاش کنیم".

رئیس جمهور افغانستان هم چنان تاکید کرد،  که درحال حاضر توازن میان صادرات و واردات افغانستان وجود ندارد.

او گفت: افغانستان هم اکنون به ارزش ۸۵۰ میلیون دالر سالانه صادرات دارد در حالیکه میزان واردات کشور به چهار میلیارد دالر در سال می رسد.

رییس جمهوری افغانستان گفت:- "پیشنهاد من این است که با بررسی چالش ها، تشخیص موانع، طرح راهبردهای جامع و مشخص و عملی کردن آن درهمکاری نزدیک با جامعه جهانی می توان تا حدی توازن درصادرات و واردات را به میان آورد و با ایجاد راهکارهای عملی، محصول های داخلی را تقویت و سطح تولیدها را گسترش دهیم".

یادآوری می کنیم، که نخستین روز نشست ژنو به نشست های حاشیه‌یی برای بررسی وضعیت اقتصادی تخصیص یافته بود، که در این نشست ها راه های شناخت موانع و چالش ها به بررسی گرفته شد و برای رشد و توسعه اقتصادی افغانستان بحث و رایزنی صورت گرفت.

چهار نشست امروز در بخش های آموزش مسلکی بانوان، بخش خصوصی، مهاجران و برگشت آن، و بدیل معیشت همراه با مصوونیت غذایی برگزار شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала