اتمر: غنی بهتر است فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیاتمر: غنی بهتر است فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد
اتمر: غنی بهتر است فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان گفته است، که رئیس جمهور کنونی این کشور خسته است و بهتر است فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد.

اظهار آمادگی حنیف اتمر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
اظهار آمادگی حنیف اتمر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حنیف اتمر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز درباره علت کناره‌گیری از سمتش گفته است:- "حکومت متاسفانه در انزوا رفته، رهبران ارشد سیاسی کشور ما احساس آرامش ندارند، مخصوصا در مورد سیاست‌ها و پالیسی‌های دولت و این یکی از نکاتی بود که من همیشه در موردش اعتراض داشتم".

وی آنچه اختلاف دیدگاه‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی و پرداختن آنان به مسایل فرعی را از علت‌های بروز مشکلات در حکومت خوانده است.

مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان در ادامه به آشنایی اش با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اشاره کرده و گفته است:- "نخستین باری که غنی را دیدم، پس از سقوط طالبان بود. ما با غنی از اول مطلق هم فکر بودیم، در انتخابات هم صادقانه به دیدگاه و پروگرام‌شان اعتماد داشتیم، در حکومت ایشان لطف کردند بالای ما اعتماد کرد، در روش کار اختلاف نظر داشتیم، نه دیدگاه، آرزوی ما امن ساختن کشور بود، غنی قوم‌گرا نیست و متعلق به تمام ملت است، امیالش در چارچوب ملی تعریف شده، نمی‌خواهم در امور کشور با رئیس جمهور همکاری کنم و بهتر است تا فرصت را به نسل نو سیاسی بدهد؛ او خسته و مانده است".

حنیف اتمر در ادامه به مساله گفت و گوهای صلح با طالبان نیز پرداخته و تاکید کرده است، که در این گفتگوها باید به برخی از ارزش‌های موجود در کشور توجه شود.

همچنین وی افزوده است:- "با آغوش باز و مبتنی بر ارزش‌هایی که داریم و بر بنیاد منافع ملی خود از برگشت طالبان به نظام و صلح دائمی پایدار و عادلانه استقبال می‌کنیم، اما نه از برگشت رژیم طالبانی".

یادآوری می کنیم، که حنیف اتمر بیش از 4 سال به عنوان مشاور امنیت ملی افغانستان در کنار اشرف کار کرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала