پاکستان 40 هزار تن گندم به افغانستان هدیه می دهد

© Flickr / Shahzeb Younasپاکستان 40 هزار تن گندم به افغانستان هدیه می دهد
پاکستان 40 هزار تن گندم به افغانستان هدیه می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است که پاکستان 40 هزار تن تن گندم به افغانستان هدیه بدهد.

عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کابل به اظهارات اخیرنخست وزیر پاکستان درباره صلح افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، رسانه های پاکستان اظهار داشتند: کمیته هماهنگی های اقتصادی کابینه پاکستان کمکهایی به ارزش  بیش از ده میلیون دالر در  راستای مبارزه با فقر به افغانستان هدیه داده است.

این تحفه در حالی وعده شده است که امریکا کمک های مالی نظامی اش به اسلام آباد را از یکسال به این سو به حالت تعلیق در آورده و دلیل آن را گام برنداشتن پاکستان در برابر تروریستان در داخل آن کشور خوانده که نیروهای خارجی و افغان ها را در افغانستان هدف قرار می دهند.
با این حال نه تنها مقام های غرب، بلکه مقام های افغانستان نیز از سال های پیش ادعا دارند که پناه گاه های امن تروریستان در داخل خاک پاکستان و به نحوی حمایت آی — اس — آی از این گروه های مسلح، سبب ناامنی در افغانستان شده است؛ اما پاکستان این ادعا ها را رد کرده است.
پاکستان که بزرگترین صادر کننده کالا ها در افغانستان بشمار می رود، بارها در موارد اقتصادی نیز مورد نقد مقام های افغانستان قرار گرفته و در بسیاری موارد مرزهایش را در واردات از افغانستان مسدود کرده است.
یادآوری می کنیم، که چنانچه در آخرین مورد نیز حدود دوصد موتر پنبه در مرز با این کشور متوقف بوده  و پاکستان اجازه ورود به آن را نمی داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала