مرتضوی: فرماندهان محلی بر اساس قانون شورای امنیت ملی افغانستان دستگیر می شوند

© Photo / کسرامرتضوی: فرماندهان محلی بر اساس قانون شورای امنیت ملی افغانستان دستگیر می شوند
مرتضوی: فرماندهان محلی بر اساس قانون شورای امنیت ملی افغانستان دستگیر می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان درباره دستگیری فرماندهان محلی گفت، که افراد غیر مسئول باید در چارچوب قانون عمل کنند و در غیر آن به هرگونه خودسری پاسخ داده می‌شود.

احمدضیاء مسعود: فرمانده علیپور شخصیت ضد طالب و داعش هرچه زودتر باید آزاد شود - اسپوتنیک افغانستان
احمدضیاء مسعود: فرمانده علیپور شخصیت ضد طالب و داعش هرچه زودتر باید آزاد شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان در یک نشست خبری در خصوص بررسی نتایج نشست ژنو گفت: هیچکس مافوق قانون نیست و هیچ فرماندهی مافوق قانون نیست. شورای امنیت افغانستان در مورد افراد مسلح محلی قانون خود را دارد و تنها ارتش و پولیس و اردوی ملی حق مسلح شدن را دارد و افراد غیر مسئول باید در چارچوب قانون عمل کنند و به هرگونه خودسری پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: حکومت افغانستان با اعلام فهرست هیات مذاکره کننده خود نشان داد که نسبت به صلح تعهد داشته و اراده کافی را برای گفت‌وگوها دارد و انتظار داریم که طالبان هم موضع خود را اعلام کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: زمانکیه هیات مذاکره کننده از سوی دولت اعلام شده است به‌آن معناست که از هر لحظه آمادگی دارد و هیچ شرطی بری شروع آغاز گفتگوها ندارد. اما در جریان مذاکرات شروطی داریم مانند زنان، از موضوعاتی است که روی آن حکومت تاکید دارد و آنها باید قانون اساسی را بپذیرند.

معاون سخنگوی اشرف غنی تاکید کرد: اعلام بورد هیات مذاکره کننده از سوی دولت نشان می‌دهد که مطابق جنگ و صلح، این موارد تنها از آن حکومت است و شورای عالی صلح تنها نقش تسهیل کننده را دارد و هیچ کشوری به نیابت از مردم و حکومت افغاستان نمی‌تواند با طالبان مذاکره کند و سایر کشورهای تنها نقش تسهیل کننده دارند.

وی تاکید کرد:امروزه اجماع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به سمت صلح و و در راستای مالکیت مردم افغانستان بوجود آمده است و در این مورد اختلاف نظری نداریم و انتظار داریم همانگونه که از سوی افغانستان تاکنون هیچ کشوری مورد تهدید قرار نگرفته است، کشورهای دیگر نیز با پشتیبانی نکردن از گروه‌های تروریستی به هر بهانه‌ای به ثبات منطقه کمک کنند.

مرتضوی در خصوص انتخابات غزنی نیز گفت: انتخابات غزنی بر اساس رایزنی‌هایی که با کمیسیون مستقل انتخابات شده است، قرار است تا با انتخابات ریاست جمهوری و یا چندین ولسوالی دیگر برگزار شود.

وی همچنین شرکت اشرف غنی در انتخابات آینده را تایید کرد و گفت که وی در حال رایزنی بر روی تکت انتخاباتی خود است.

یادآوری می کنیم، که دیروز نیروهای امنیتی افغانستان فرمانده نوید یکتن از فرماندهان غیر مسئول را در ولایت تخار دستگیر کردند. پیش از این هم فرمانده قیصاری و فرمانده علیپور را نیز دستگیر کرده بودند که فرمانده علیپور به قید ضمانت آزاد گردیده و اما فرمانده قیصاری تاکنون در بازداشت امنیت ملی افغانستان قرار دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала