زلمی خلیلزاد بزودی به مسکو می آید

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerزلمی خلیلزاد بزودی به مسکو می آید
زلمی خلیلزاد بزودی به مسکو می آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان بار دیگر سفرهای خود به کشورهای منطقه را از سر می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با هیئتی چند جانبه تور منطقه‌ای خود برای سفر به کشورهای پاکستان، افغانستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، بلژیک، امارات متحده عربی و قطر را آغاز کرد.
براساس بیانیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه امریکا این سفرها از دیروز دوم دسامبر آغاز و تا 20 دسامبر نیز ادامه خواهد داشت.
در این بیانیه آمده است که خلیلزاد در این سفر با مقامات افغان و دیگر گروه‌های ذینفع برای حمایت و تسهیل روند صلح افغانستان دیدار خواهد کرد.
نماینده ویژه امریکا برای هماهنگی در تلاش‌ها برای کشاندن طالبان به میز مذاکره با «اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان و دیگر گروه‌های ذینفع افغان دیدار خواهد کرد.
پیشترنماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان گفته بود، که زلمی خلیلزاد هم‌تای امریکایی‌اش، برای رایزنی در مورد چگونگی آغاز گفت‌وگوهای صلح به مسکو سفر خواهد کرد. خلیلزاد نیز تایید کرد که همه جوانب برای رسیدن به یک صلح در افغانستان به یک توافق نزدیک شده‌اند

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала