هجوم پولیس کابل بر خانه پسرعبدالرحیم وردک

© REUTERS / Mohammad Ismailپولیس کابل
پولیس کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر زد و خورد مسلحانه بین محافظین وردک و پولیس کابل، 6 پولیس و یک ژورنالست زخمی شده اند.

اسپوتینک به نقل از طلوع نیوز، نماینده وزارت داخله افغانستان خبر داده است، حین که پولیس سعی ورزید به خانه پسر عبدالرحیم وردک در کابل داخل شوند، زد و خورد مسلحانه بین محافظین و نیروهای پولیس کابل صورت گرفته که در نتیجه 6 تن پولیس و یک ژورنالست زخمی شدند.

کشته شدن یک مقام ارشد نظامی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
قوماندان قطعه خاص پولیس پکتیکا در کابل ترورشد

این ضدوخورد در منطقه شهرنو کابل صورت گرفت و یگانه علت آن امتناع پسر عبدالرحیم وردک خارج شدن از خانه شخصی اش بود.
اما نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله تایید کرده است که یک پولیس کشته شده و شش پولیس بشمول رئیس ارکان قطعه واکنش سریع و یک خبرنگار در نتیجه درگیری این نیروها با محافظین یک منزل شخصی در شهرنو کابل، زخمی شده اند.
این حادثه پس از چاشت امروز دوشنبه در شهرنو کابل رخ داده است.
آقای دانش افزود که قطعه واکنش می خواستند که بخاطر یک معضل حقوقی منزل شخصی را بنام "تمیم وردک" تخلیه کنند اما نگهبانان تمیم که به گفته وزارت داخله "از بسته گان رحیم وردک عضو پیشین کابینه، است" در برابر پولیس مقاومت مسلحانه کرده اند.
وزارت امور داخله گفته است که پولیس بر بنیاد حکم محکمه و در حضور سارنوال می‌خواست این خانه را تخلیه و بازرسی کند.
به گفته ی گواهان رویداد پس از نزدیک به یک ساعت درگیری پراکنده، پولیس عقب نشینی کرده و این خانه را زیر محاصره قرار داده است.
دفتر رحیم وردک با نشر خبرنامه نگاشته است: "خبر نشر شده تیراندازی در شهرنو کابل که محافظان جنرال رحیم وردگ وزیر دفاع پیشین در شهرنو کابل با پولیس درگیر شده اند و بالای پولیس با پیکا و راکت انداز انداخت می کنند، کاملا غلط و بی اساس است. در اصل این موضوع چنین است که خانه از پسر جناب نصرالدین شنسب، که نامش تمیم شنسب است بر سر جایداد دعوا دارند و جانب مقابل به حکم محکمه با پولیس مراجع کردند که سبب درگیری شد.خانه که آقای وردگ یعنی وزیر اسبق دفاع زندگی می‌کند در شش درک است و هیچ ربط و پیوند با این موضوع و خانه ندارند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала