روسیه خواهان بررسی حملات هوائی بر ولایات هلمند و پکتیا گردید

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که مسکو خواهان بررسی حملات هوایئ بر ولایات هلمند و پکتیا و همچنان به مسوولیت کشانیدن مجرمین آن به مسؤلیت جزائی میباشد.

در توضیحات وزارت خارجه روسیه آمده است: «شما توجه به خبرهای ناشی از تلفات مردم اهالی افغانستان کنید که در اثر فعالیت نیروهای هوائی خارجی به قتل میرسند. نمونه جدید- در اثر حملات هوائی نیروهای بین المللی به ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند 23 تن مردم بیگناه اهالی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند. طبق گزراشات ابتدائی در بین کشته شدگان 8 زن و 10 طفل میباشد. در حمله دیگری نیروهای بین المللی در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا 8 نفر کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند».
 گفته میشود که چنین حوادث باعث نگرانی عمیق ما گردیده است و آن بارهای تکرار میگردد. در ده ماه سال جاری بمب های زیاد به سرزمین افغانستان پرتاب گردیده که در طول جنگ افغانستان ریکارد قایم کرده است.
وزرات خارجه روسیه میگوید: «ما چندین بار اعلام نمودیم که تاکید به نیروهای نظامی در حل بحران افغانستان، باعث ایجاد خطرات زیاد میگردد. در قدم اول موجب تلفات زیاد مردم بیگناه محل میگردد. متاسفانه که چنین روش وجود دارد و تلفات مردم بیگناه باید تحت بررسی قرار گیرد و مجرمین آن به مسؤلیت جزائی کشانیده شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала