رئیس جمهورغنی: اتهام آزار جنسی با دختران فوتبالیست باید بررسی شود

© ARG - ارگ- FBرئیس جمهور غنی در دیدار با دادستان کل
رئیس جمهور غنی در دیدار با دادستان کل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، به دادستانی کل دستور داده است تا اتهامات آزار جنسی دختران وزرشکار را با تمام صلاحیت به صورت همه‌جانبه بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، ییس‌جمهور اشرف غنی گزارش اخیر روزنامه گاردین در مورد بدرفتاری و آزار جنسی با اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در فدراسیون فوتبال کشور را تکان‌دهنده خوانده و به دادستانی کل هدایت داده تا این موضوع را با دقت بیشتر بررسی کند.
آقای غنی شام روز دوشنبه (دوازدهم قوس) در دیدار با حفیظ‌ الله ولی رحیمی،‌ رییس کمیته ملی المپیک و شماری از ورزشکاران در ارگ گفته است که دادستانی کل با تمام صلاحیت این موضوع را به صورت همه‌جانبه و سرتاسری مورد بررسی قرار دهد. 

حضور فعال زنان افغانستان در ورزشگاه های مسابقات لیگ برتر فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
بدرفتاری جنسی با دختران فوتبالیست در افغانستان

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از آقای غنی آمده است که هیچ‌گونه اهانت به ورزشکاران قابل تحمل نیست.
رییس‌جمهور غنی همچنان افزوده است که سوء استفاده از مقام و موقف قابل قبول نیست و ابعاد بداخلاقی در نهادهای ورزشی باید کنترل شود.
در همین حال،‌ محمدفرید حمیدی، دادستان کل کشور گفته است که اداره‌ی دادستانی کل پلان تحقیقاتی را روی دست گرفته و هیأتی به ریاست معاون دادستانی کل کاربررسی را رسما آغاز کرده است.
اخیراً روزنامه گاردین به نقل از منابعی در تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان گزارش کرد که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان، بازیکنان زن این تیم را مورد سوء استفاده و آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.
نشر گزارش بدرفتاری جنسی با بازیکنان زن تیم ملی فوتبال واکنش‌ها و انتقادات زیادی را به همراه شده است.
مسوولان فدراسیون فوتبال ضمن رد این اتهامات گفته‌اند که نارضایتی شماری از بازیکنان سابق و ناراض تیم ملی فوتبال بانوان سبب شده است تا این اتهامات مطرح شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала