خواست شورای عالی صلح در حمایت از مذاکرات مستقیم دولت با طالبان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر خواست شورای عالی صلح در حمایت از مذاکرات مستقیم دولت با طالبان
خواست شورای عالی صلح در حمایت از مذاکرات مستقیم دولت با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح خواسته است تا از آغاز مذاکرات مستقیم بین حکومت افغانستان و طالبان حمایت صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، احسان طاهری نماینده رسمی شورای عالی صلح افغانستان در مصاحبه با این خبرگزاری گفت که، هنگام گشایش کنفرانس شورای عالی صلح افغانستان از نام کشور (نه حکومت) از شرکت کنندگان دو خواهش بعمل امده است. اول اینکه — از آغاز مذاکرات مستقیم بین حکومت افغانستان و طالبان حمایت نمایند. و برعلاوه گفته شده که از پیشنهاد ما، روسیه و چین، نیزحمایت نمودنده اند.
دوم اینکه — ما خواهش نمودیم، تا هرگونه مساعدت به مذاکرات بین طرفین درگیر در منازعه و پروسه صلح با «پروسه کابل»، کنفرانس تاشکند در باره افغانستان و ملاقات بین المللی علما (شخصیت های معتبر دینی — مدیریت مسوول) ضدیت نه داشته باشد.
بدون در نظرداشت این که کدام مساعی را شما به خیر پروسه صلح در افغانستان و آغاز مذاکرات مستقیم بعمل می آورید، شما باید این اقدامات را در توافق با حکومت افغانستان اتخاذ کنید. نباید ما را کنار بگذارید. تجربه گذشته نشان میدهد که، وقتیکه از مردم یک کشور مردم کشور دیگر نمایندگی میکنند که در عین حال جانب ذیدخل در منازعه نمی باشند، این هیچگونه نفع به بار نمی آورد.
وی گفت که در لحظات آخری کنفرانس در مسکو فضا بسیار دوستانه بود. هیات ما روبروی طالبان نشسته بود، بحث ها حتی در وقت چای نوشی نیز ادامه داشت. هیچگونه حرف های منفی به آدرس یک دیگر در این هنگام گفته نشد. اصلاً هیچگونه چیزی منفی وجود نه دداشت.
در پایان ملاقات مسکو همه، بشمول نمایندگان کشورهای آسیای میانه، در مورد حمایت از افغانستان و هماهنگ ساختن مساعی با مقامات کشورما وعده دادند.
طاهری، ضمن صحبت راجع به پاکستان، یاداور شد که این کشور همیشه راجع به وفاداری خود راجع به پشتیبانی از پروسه صلح در افغانستان اعلام میدارد، ولی تا به حال هیچگونه اقدامات در این جهت اتخاذ نکرده است. هیچ چیزی از آنچه که ما دیدیم، در عمل حرف های رهبری — اعم از سیاسی و هم نظامی — آنها دیده نشده است.
ما مقامات پاکستان را حد اقل به اجرای آن وعده های فرامیخوانیم که آنها به ما قبلاً داده بودند و تصور خود را باید راجع به همسایگی صلح آمیز دو کشور ما تغییر دهد.
صلح در افغانستان به نفع پاکستان، آسیای میانه، روسیه و بطور کل جامعه بین المللی می باشد. جنگ در افغانستان، برخلاف، به ضرر منطقه ما و همه جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала