آیا نیروهای بین المللی از افغانستان خارج می شوند؟

© Flickr / DVIDSHUBآیا نیروهای بین المللی از افغانستان خارج می شوند؟
آیا نیروهای بین المللی از افغانستان خارج می شوند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح افغانستان می گوید که هر مساله که به آینده صلح در کشور مربوط است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

احسان طاهری نماینده رسمی شورای عالی صلح در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «همه چیز میتواند مورد جر و بحث قرار گیرد، وقتیکه ما راجع به صلح در افغانستان و آینده آن صحبت میکنیم. ما (شورای عالی صلح)، از مردم افغانستان، جامعه بین المللی و همه آنهایی سپاسگذاریم، که از پروسه صلح در کشور ما حمایت میکند. ولی، وقتیکه صلح و امنیت در اینجا اعاده شد، ما بیش از این به حضور نیروهای بین المللی که حالا در افغانستان برای پشتیبانی دموکراسی و امنیت ما قرار دارند، نیاز نخواهیم داشت. هیچکدام از شرکای ما به اقامت در اینجا ضرورت نخواهد داشت. من حالا، واضحاً، راجع به عرصه امنیتی صحبت میکنم، نه راجع به دیپلوماتان.
هیچگونه نیروهای مسلح و فرماندهان خارجی نمیخواهند در کشوری قرار داشته باشند، جای که بطور پایدار صلح و ثبات حفظ باشد. خانواده های این نظامیان نیز این را نمی خواهند. ولی، در حال حاضر، بنابر یک عده علل که هم در شورای امنیت سازمان ملل متحد و هم در حکومت افغانستان آنها را درک میکنند، جامعه جهانی به ما در تامین امنیت ما کمک میکند.
وقتیکه افغانستان یکبار دیگر باثبات گردد، آنها بیش از آن حق اقامت در اینجا نخواهند داشت. ما ادارات خودی امنیت و نیروهای مسلح خود را داریم. واضحاً، ما حالا به پشتیبانی ضرورت داریم. این در آینده نیز لازم خواهد بود. ولی، بدون شک، خروج نیروهای خارجی از افغانستان — یک مساله برای بحث در مذاکرات مستقیم بین حکومت افغانستان و «طالبان» بوده میتواند. فیصله را باید خود افغانان — در باره صلح، در باره امنیت و در باره همه مسایل دیگر اتخاذ کنند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала