امریکا برای جلوگیری از 11 سپتمبر جدید نیاز به نگهداری نیروهایش در افغانستان دارد

© AP Photo / Jacquelyn Martinامریکا برای جلوگیری از 11 سپتمبر جدید نیاز به نگهداری نیروهایش در افغانستان دارد
امریکا برای جلوگیری از 11 سپتمبر جدید نیاز به نگهداری نیروهایش در افغانستان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده نیاز به حفظ حضور نظامی در افغانستان برای جلوگیری از حملات تروریستی در قلمروش دارد.

افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان
به گزارش اسپوتنیک، جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا در یک کنفرانس خبری که از طرف روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه برگزار شده بود، گفت:- "من پیشنهاد نمی دهم که افغانستان را ترک کنیم، چرا که به نظر من، اگر افغانستان را ترک کنیم، نه تنها با عث ایجا د بی ثباتی در آسیای جنوبی می شود، بلکه گروه های تروریستی برنامه های عملیاتی خود را علیه مردم امریکا در ایالات متحده امریکا و متحدان نظامی این کشور انجام خواهند داد. این دقیقا همان مشکل است که ما در تلاش حل آن هستیم".

جنرال افزود:- "اگر ما فشار بر القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی که اکنون در منطقه وجود دارند را متوقف کنیم، بر اساس برآوردهای ما در طول زمان آنها دوباره توانایی های خود را بازسازی می کنند. آن چیزی را که آنها در حال حاضر قصد دارند در آینده فرصت انجام آن را پیدا خواهند کرد و ما شاهد حادثه دیگر شبیه 11 سپتمبر خواهیم بود".

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا در زمان جورج دبلیو بوش در ماه اکتوبر پس از حمله 11 سپتمبر بر نیویورک دستور حمله بر اهداف گروه القاعده و دیگر ستیزه جویان را  در افغانستان داد. این تصمیم پس از آن گرفته شده که ستیزه جویان گروه القاعده یک ماه پیش در 11 سپتمبر حملات تروریستی شان را بر نیویورک و واشنگتن انجام داده بودند، که در آن نزدیک به 3 هزار نفر جان باخته بود.

براساس برآورده های پنتاگون، هزینه جنگ در افغانستان به بیش از 680 میلیارد دالر رسیده است. در جریان 17 سال نزدیک به 2.35 هزار سرباز امریکایی کشته و بیش از 20 هزار دیگر زخمی شده اند. عملیات امریکا در افغانستان از طولانی ترین درگیری های نظامی این کشور تا به حال است.

با تصمیم دیوان عالی فدراسیون روسیه از 14 فیبروری 2003، القاعده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود. فعالیت آن در روسیه ممنوع است.

با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه از تاریخ 29 دسمبر 2014، گروه دولتی اسلامی (داعش) به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است. فعالیت آن در روسیه ممنوع است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала