ارتش پاکستان، امریکا را در یافتن راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان کمک می کند

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraارتش پاکستان، امریکا را در یافتن راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان کمک می کند
ارتش پاکستان، امریکا را در یافتن راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش پاکستان اعلام کرده است، که امریکا را برای دست ‌یافتن به یک راه حل سیاسی در افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، جنرال آصف غفور سخن‌گوی ارتش پاکستان شام روز پنج‌شنبه (پانزدهم قوس) در شهر راولپندی این کشور به خبرنگاران گفته است، که ارتش پاکستان تمام گام‌های ضروری که امریکا را برای دست‌یافتن به یک راه حل سیاسی در افغانستان کمک کند، برمی‌دارد تا امریکا  به عنوان «یک دوست منطقه از افغانستان جنگ زده بیرون شود نه یک شکست خورده در جنگ».

سخنگوی ارتش پاکستان گفته است، که پاکستان از مدت‌ها به این طرف خواهان حل مسأله‌ی افغانستان از راه سیاسی بوده است. به گفته‌ی او، اخیرا ابتکار صلح واشتنگتن تحرک بیشتر کسب کرده است.

سخن‌گوی ارتش پاکستان گفته است:- "حل مسأله‌ی افغانستان از راه سیاسی باید موفق شود".

آصف غفور افزوده است، که واشنگتن به دنبال همکاری اسلام‌آباد برای تشویق رهبران طالبان است تا این گروه حاضر به مذاکرات بین‌الافغانی شوند.

او تأکید کرده است، که در سال‌های اخیر نفوذ پاکستان بر گروه‌های شورشی کاهش یافته اما این کشور برای تسهیل تلاش‌های صلح افغانستان کار خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان روز سه‌شنبه (سیزدهم قوس) وارد پاکستان شد تا با مقام‌های پاکستانی در مورد چگونگی کشاندن طالبان به میز گفت‌وگوی صلح، بحث کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала