محمود صیقل: روابط کابل با تهران بسیار خوب است

© Photo / MS / MSمحمود صیقل: روابط کابل با تهران بسیار خوب است
محمود صیقل: روابط کابل با تهران بسیار خوب است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل ضمن اظهار بی‌اطلاعی از اتهامات مقامات امریکایی علیه ایران تاکید کرد که روابط کابل و تهران بسیار خوب است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمود صیقل، نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل از کشورهای منطقه و جهان خواست که رقابت‌های خود را به افغانستان نیاورند.
وی خاطرنشان کرد که میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان به خاطر رقابت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در این کشور کشته شدند.
نماینده دائم افغانستان اظهار داشت که موقعیت این کشور به دلیل قرار گرفتن در بین کشورهای آسیای مرکزی با شرق دور و شرق نزدیک بسیار حساس محسوب می‌شود. این موقعیت افغانستان حکم می‌کند تا روحیه همکاری بین کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای افزایش یابد در عین حال اختلافات آنها نباید به افغانستان کشیده شود.

انتقاد تند مسکو از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد تند مسکو از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد افغانستان

اخیرا قطعنامه پیشنهادی افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت از روند صلح در این کشور با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره صلح افغانستان با 124 رای موافق و 3 رای ممتنع که یکی از آرای ممتنع از روسیه بود بدون هیچ مخالفتی به تصویب رسید.
نماینده دائم افغانستان درباره دلیل مخالفت روسیه اظهار داشت: در برخی از موارد رضایت خاطر روسیه در این قطعنامه فراهم نشده است.
صیقل خاطرنشان کرد: روسیه خواستار لحاظ شدن نشست صلح مسکو در قطعنامه سازمان ملل بود تا این نشست از اهمیت خاصی برخوردار شود.
وی افزود: اما رهبران طالبان که در نشست صلح مسکو حضور یافتند در فهرست تحریم‌های سازمان ملل هستند و روسیه برای سفر آنها از سازمان ملل درخواست مجوز نکرده بود.
نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل تاکید کرد که از نظر این سازمان نشست صلح مسکو غیرقانونی بوده است.
صیقل اظهار داشت: تروریسم یک تهدید بین‌المللی است که علاوه بر افغانستان کشورهای منطقه و جهان را نیز تهدید می‌کند.
وی ادامه داد:تنها زمانی صلح و ثبات در افغانستان بر قرار می‌شود که کشورهای همسایه، منطقه و جهان از روند صلح به رهبری و حاکمیت افغانستان حمایت کنند.
نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل از اتهامات مقامات امریکایی ابراز بی اطلاعی کرد و روابط ایران-افغانستان را بسیار خوب توصیف کرده است.
وی افزود: فکر می‌کنم که واشنگتن درک می‌کند که افغانستان و ایران دو کشور همسایه هستند و ظاهرا که به این مسئله احترام می‌گذارد.
صیقل اظهار داشت: اطلاع دارید که بندر چابهار از تحریم‌های امریکا معاف شده است که این یک تحول مثبت است و امیدوارم در همین راستا کار کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала