کار سیم کشی در مرز با پاکستان پنجاه درصد تکمیل شد

© AFP 2023 / JAVED TANVEERکار سیم کشی در مرز با پاکستان پنجاه درصد تکمیل شد
کار سیم کشی در مرز با پاکستان پنجاه درصد تکمیل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان پاکستان گفته اند که پنجاه درصد سیم کشی در خط مرزی میان افغانستان و پاکستان در ساحه غلام خان در وزیرستان شمالی تکمیل شده است و متباقی آن در سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری 1 افغانستان، یکی از فرماندهان نیروهای مرزی وزیرستان به روز یکشنبه به رسانه ها گفت: "پنجاه درصد این پروژه تکمیل شده است و تا دسامبر سال آینده همه این کار تکمیل می شود تا از عبور و مرور غیرقانون در مرز جلوگیری شود."
مقامات وزیرستان همچنان گفته اند که تکمیل سیم کشی در خط مرزی ساحه وزیرستان سبب ایجاد امنیت کلی در این ساحه خواهد شد که پاسگاه های آن نیز با تکنالوژی مدرن مجهز است.
مرز غلام خان ۳۲ کیلومتر طول دارد که تا حال نیم آن تکمیل و شانزده کیلومتر آن باقی است.
این مقام های پاکستانی از اعمار پاسگاه های امنیتی در عقب این سیم کشی نیز سخن گفته و افزوده اند که در کنار سیم کشی ایجاد خط های دفاعی توسط نیروهای مرزی، نیز برای امنیت لازمی می باشد.
مقام های این ساحه‌ی وزیرستان همچنان افزوده اند که در کنار پیشبرد کار سیم کشی در مرز، آنان توانسته اند که تجارت با افغانستان را از طریق بندر غلام خان رشد دهند و سهولت های شبانه روزی را مهیا کنند که نه تنها سبب افزایش دوبرابر میزان تجارت شده بل توسعه وزیرستان شمالی نیز صورت گرفته است.
این اظهارات در حالی مطرح است که افغانستان با سیم کشی پاکستان در مرز مخالفت دارد و این پروژه را یکطرفه خوانده و در تعیین مرز با این کشور توافق نظر ندارد.
عبور مرور هراس افگنان از خط مرزی با پاکستان، همواره موضوع بوده است که کابل و اسلام آباد همدیگر را به اداره نکردن آن متهم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала