پایگاه نظامیان امریکایی توسط پهپادهای مخالفان مسلح در افغانستان رصد می شود

© AP Photo / David Tulisپایگاه نظامیان امریکایی توسط پهپادهای مخالفان مسلح در افغانستان رصد می شود
پایگاه نظامیان امریکایی توسط پهپادهای مخالفان مسلح در افغانستان رصد می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از پایگاه های نظامی امریکا در افغانستان در رصد 24 ساعته پهپادهای مخالفان مسلح دولت افغانستان قرار دارد.

دسترسی گروه تروریستی طالبان به فن آوری فیبرنوری - اسپوتنیک افغانستان
دسترسی گروه تروریستی طالبان به فن آوری فیبرنوری
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از وار زون، مخالفان مسلح دولت افغانستان برای نظارت کار‌های یکی از پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان از پهپاد استفاده می‌کنند.

این نمونه‌ای دیگر از آن است، که چطور طالبان و دیگر منازعان در حال گسترش توانایی‌های خود هستند.

در ادامه این مطلب نیز آمده است، که استفاده مخالفان مسلح دولت افغانستان از پهپاد برای رصد کار نیروهای امریکایی همچنین نشان دهنده تهدید فزاینده دسترسی آسان به پهپادهایی است که می‌توان در بازار آن را تهیه کرد.

تام لاکهارت مدیر دفتر توسعه راهبرد و برنامه‌ریزی دفتر آزمایش آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی امریکا اظهار داشت: سال گذشته در یکی از پایگاه‌های بزرگ ارتش امریکا در افغانستان حضور داشته و دیده که پهپادهای مخالفان مسلح دولت تمام اقدام های نیروهای امریکایی را زیر بررسی داشتند.

این نظامی امریکایی اظهار نکرده است، که در کدام پایگاه در افغانستان حضور داشته اما ارتش امریکا پایگاه‌های بی شماری در سراسر افغانستان دارد و بزرگترین پایگاه‌های آنها در پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال شهر کابل و پایگاه هوایی کندهار در جنوب افغانستان به شمار می روند.

امریکا برای مقابله با این تهدید رو به افزایش به استفاده از سلاحهای لیزری، از بین بردن فیزیکی پهپادها و استفاده از امواج با فرکانس بالای مایکروویو، برای ایجاد اختلال در ارتباط پهپاد با هدایت کننده آن روی آورده است. 

یادآوری می کنیم، که علاوه بر افزایش استفاده از پهپادهای کوچک توسط طالبان، این گروه همچنین در تلاش است تا توانایی‌های خود در زمینه فناوری را افزایش دهد تا عملیات غافلگیرانه خود در برابر نیروهای امنیتی افغانستانی و امریکایی را افزایش دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала