همکاری های مشترک افغانستان و روسیه در مبارزه با تروریزم

© Photo / FB / Salem Ezadyarهمکاری های مشترک افغانستان و روسیه در مبارزه با تروریزم
همکاری های مشترک افغانستان و روسیه در مبارزه با تروریزم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سناس افغانستان در مورد همکاری های مشترک افغانستان و روسیه در مبارزه با تروریزم اظهار نظر کرد.

محمد علم ایزدیار به خبرنگار اسپوتنیک گفت: هئیت ما در مسکو ملاقاتی مشترکی با رئیس و معاون مجلس سنای روسیه و رئیس گروه دوستی پارلمانی و رئیس کمیسیون امور بین المللی روسیه داشتم و در این ملاقات، روی توسعه روابط روسیه با افغانستان، روی توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور و روی چگونگی ایجاد یک هماهنگی و سازماندهی مشترک در مبارزه با تروریزم، نقش کشور های منطقه در پروسه صلح در افغانستان و مسایل مورد علاقه دو کشور و دو پالمان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
همچنین باید گفت که ما با تلویزون روسیه داشتیم که تقریباً یک ساعت به طول کشید.
آقای ایزد یار در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک مبنی بر کوشش های روسیه در آوردن صلح در افغانستان و از جمله دعوت از گروه طالبان به مسکو به منظور ایجاد دیالوگ بین این گروه و حکومت افغانستان را چگون ارزیابی می کنید گفت: "ما از هر اقدام از سوی هر کشوری که برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان باشد و گفتوگو که منتج به ختم جنگ در افغانسان شود ، حمایت می کنیم، چنانچه در گذشته حمایت کرده بودیم و از پروسه نشست مسکو استقبال می کنیم و آنرا یک سر آغاز خوب می بینیم و این اولین بار بود که روسیه موفق شد که طالبان را به دور میز مذاکره با دولت افغانستان بکشاند و ما در داخل کشور از حکومت انتقاد داشتیم که چرا از این فضای پیش آمده استفاده نکرده، باید حکومت در این نشست اشتراک می کرد و شرایط خود را ارایه می کرد و شرایط جانب مقابل را می شنید که آنها چه گفتنی دارند. متاسفانه که دولت افغانستان در نشست مسکو اشتراک نکرد و باور من این است در اثر فشار امریکایی ها آماده نشدند که به مسکو بیایند و در این نشست اشتراک ورزند.
از طرف دیگر چون ابتکار نشست مسکو از سوی دولت روسیه صورت گرفته و این کشور رقیب امریکا در منطقه و جهان به شمار می رود، به همین دلیل بود که کابل آماده نشد تایک هئیت را به روسیه بفرستد.
چند فردی که از سوی شورای صلح افغانستان در نشست مسکو اشتراک کرد، از صلاحیت لارم بر خوردار نبود.
من بسیار امیدوارم دور سوم این نشست که قرار است در ماه فبروری سال آیند بر گزار شود، دولت افغانستان در نشست شرکت ورزد و استقلال تصمصم گیری را هم داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала