دلیل فعال شدن خلیلزاد در افغانستان چیست؟

© Photo / AMB Zalmai Khalilzad Facebookدلیل فعال شدن خلیلزاد در افغانستان چیست؟
دلیل فعال شدن خلیلزاد در افغانستان چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان ادعا کرد، واشنگتن از مذاکرات صلح در افغانستان حمایت می کند.

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنای افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک در پرسش به این که نظر شما در مورد تب و تلاش های زلمی خلیلزاد در به سر کشاندن طالبان و دولت افغانستان بر سر میز مذاکره چیست، گفت: "باور من این است، اگر امریکایی ها صادقانه عمل کنند می توانند نقش مثبت در آوردن صلح بازی کنند، اما آنها هنوز صداقت و اراده لازم را به حل قضیه افغانستان ندارند.
اگر این تلاش ها صادقانه باشد، ما می توانیم وارد یم مرحله جدید شویم که در اینجا مقصد فشار آوردن بالای دولت پاکستان است، تا هنور امریکایی ها فشار لازم به پاکستان وارد نکرده اند، برعلاوه به باور مردم افغانستان، امریکایی ها می خواهند معضل افغانستان به درازا بکشد و آنها (امریکایی ها) از این فضا سود ببرند.
من امیدوار هستم که این بار امریکایی ها معتقد به این شده باشند که باید قضیه افغانستان را حل کنند، زیرا جنگ در اینجا بسیار طولانی و خسته کن شده و این جنگ زیان های فراوان دیگر حتا به منطقه به وجود آورده است، من امیدوارم که امریکا صداقت و اراده لازم را برای ختم جنگ در افغاستان به خرچ بدهند و مواردی که می تواند طالبان را به آمدن بر سر میز مذاکره و دست کشیدن از جنگ متعقاعد بسازد. راه های رسیده به این هدف نزد امریکایی ها روشن است و من بازهم امیدوارم که این باز وضعیت در مقایسه با گذشته تغیر نماید".
پیش از این گروه طالبان حضور نیروهای خارجی در افغانستان را «مانع بزرگ» در راستای موفقیت روند صلح عنوان نمودند.
در همین حال زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که وی امیدوار است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال آینده یک توافق صلح با گروه طالبان صورت بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала