انتقاد جدی از ترکیب بورد مشورتی روند صلح

© Photo / کسراانتقاد جدی از ترکیب بورد مشورتی روند صلح
انتقاد جدی از ترکیب بورد مشورتی روند صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای عالی صلح از چگونگی ایجاد هیئت عالی مشورتی صلح از سوی حکومت انتقاد می‌کند و ترکیب آن را ناقص و غیر عادلانه می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح می‌گوید که در این هیئت، حکومت به زنان و جوانان سهم عادلانه نداده است.
سرابی گفت: "نسبت به این بورد مشورتی اعتراض دارم که زنان حضور مساوی ندارند، نصف نفوس جامعه استند در وقت رای دادن نه در وقت مشارکت ما می‌خواهیم که بوردی باشد که زنان حضور واقعی داشته باشند".
اما رئیس اجراییه می‌گوید که هیئت گفتگوکننده صلح افغانستان از تمامی خواست‌های مردم افغانستان نماینده‌گی خواهند کرد.

لیست بورد عالی مشورتی صلح و تیم مذاکره کننده - اسپوتنیک افغانستان
لیست بورد عالی مشورتی صلح و تیم مذاکره کننده

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه، می‌گوید: "همین اطمینان را می‌دهیم که هیئت مذاکره افغانستان در جریان مذاکرات خواست‌های همه مردم افغانستان را نماینده‌گی می‌کنند".
با این همه سفیر امریکا در کابل می‌گوید که رسیدن افغانستان به صلح یکی از اولویت های مهم امریکا است و بر حضور و نقش زنان در روند صلح تأکید می‌ورزد.
جان بس، سفیر امریکا در کابل، گفت: "صلح در افغانستان مهم ترین اولویت امریکا است، از همین رو تمامی توان و تلاش مان را در درون به کار انداخته ایم در بیرون آقای خلیلزاد در این زمینه کار می‌کند و ما می‌خواهیم که در آینده تمامی شهروندان افغانستان در یک فضای صلح آمیز زندگی کنند".
آقای عبدالله از آماده‌گی‌های هیئت گفتگوکننده صلح حکومت افغانستان در صورت آماده بودن طالبان برای گفتگوهای صلح سخن می‌گوید.
آقای عبدالله گفت: "دولت افغانستان هیئت مذاکره را تعیین کرده است و آماده مذاکره هم است و این که چی زمانی و در کجا این فرصت مساعد می شود، این مسئله جدا است".
رییس جمهور غنی روز سه شنبه در فرمانی هیئت عالی مشورتی صلح را ایجاد کرد که شانزده تن به نماینده‌گی از حکومت و هفده تن به نماینده‌گی از سران جهادی و سیاسی کشور در آن عضویت دارند.
حکومت افغانستان می‌گوید که این هیئت برای ایجاد تفاهم ملی برای تأمین صلح پایدار، از طریق مشوره‌ها و بحث‌ها با نخبه‌گان و بزرگان جهادی، سیاسی، اجتماعی و لایه‌های گوناگون جامعه ایجاد گردیده است، اما مسوول کمیته سیاسی احزاب و جریان های سیاسی می‌گوید که این چهره‌های اثرگذار از این تصمیم حکومت خبر نداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала