ادامه پرواز پهپادهای جاسوسی اسرائیل بر آسمان افغانستان

© AP Photo / Ariel Schalitادامه پرواز پهپادهای جاسوسی اسرائیل بر آسمان افغانستان
ادامه پرواز پهپادهای جاسوسی اسرائیل بر آسمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مجله امریکایی اعلام کرد که بر اساس توافق وزارت دفاع آلمان با اسرائیل قرارداد استفاده نظامیان آلمانی از پهپادهای جاسوسی اسرائیل در افغانستان تا سال 2020 تمدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پس از زمزمه‌های حضور مخفیانه نظامیان اسرائیل در افغانستان حالا یک رسانه‌ امریکایی از پرواز پهپادهای جاسوسی اسرائیل در این کشور خبر داده است.
یک مجله امریکایی موسوم به «میلیتاری امبدید سیستمز» اعلام کرد که وزارت دفاع آلمان برای استفاده از پهپادهای جاسوسی اسرائیلی در افغانستان با اسرائیل به توافق رسیده است.
بر اساس این گزارش قرار است نظامیان آلمانی به استفاده از پهپادهای جاسوسی اسرائیل در افغانستان موسوم به «هارون1» تا سال 2020 میلادی ادامه دهند.

An Israeli army Heron unmanned drone aircraft - اسپوتنیک افغانستان
استفاده طیارات قاتل اسرائیلی در افغانستان

این مجله امریکایی تصریح کرد که تیمی از مهندسین فنی برای تسهیل استفاده از این پهپادها در پایگاه نظامیان آلمانی در شهر «مزارشریف» در شمال افغانستان مستقر شدند.
پیش از این نیز گزارش‌های درباره استفاده از پهپادهای جاسوسی اسرائیلی در افغانستان توسط نظامیان آلمانی در شمال افغانستان منتشر شده بود.
سال گذشته نیز «جروزالم‌پست» در گزارشی از استقرار کارمندان صنایع هوا فضای اسرائیل در افغانستان برای استفاده از خدمات طیاره‌های بدون سرنشین «هارون 1» و ارائه خدمات پشتیبانی آن خبر داده بود.
هارون یک از بزگترین طیاره‌های بدون سرنشین جاسوسی اسرائیل است که 9 متر طول دارد و فاصله نوک تا بال‌های آن به 17 متر می‌رسد.
از این طیاره بدون سرنشین اسرائیلی در عملیات‌های با فاصله طولانی استفاده می‌شود زیرا توانایی 30 ساعت پرواز در ارتفاع 10 کیلومتری را دارد.
برخی از کارشناسان استفاده از پهپاد جاسوسی اسرائیل موسوم به هارون یک در افغانستان را پرسش برانگیز می‌دانند زیرا ممکن از این پهپادها در راستای جاسوسی از کشورهای منطقه استفاده شود.
این در حالی است که افغانستان این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگونه حضور نظامیان اسرائیلی با استفاده از هویت جعلی در این کشور برای کابل پذیرفتنی نیست.
زیرا حضور نظامیان اسرائیل بدون اجازه و هماهنگی با دولت افغانستان نقض صریح تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این محسوب می‌شود که پیامدهای خطرناکی را نیز برای این کشور و منطقه در پی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала