10 هلیکوپتر ارتش افغانستان در سال 2018 سقوط کرده است

© REUTERS / Omar Sobhani10 هلیکوپتر ارتش افغانستان در سال 2018 سقوط کرده است
10 هلیکوپتر ارتش افغانستان در سال 2018 سقوط کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال روان میلادی 10 هلیکوپتر ارتش افغانستان عمدتا به دلیل های فنی سقوط کرده است.

سقوط یک هلیکوپتر نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
سانحۀ یک هلیکوپتر نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آمارها نشان می‌دهد که در سال روان میلادی 10 هلیکوپتر ارتش افغانستان عمدتا به دلایل فنی سقوط کرده است. 

آخرین مورد سقوط هلیکوپتر ارتش افغانستان روز چهارشنبه هفته روان بود، که یک هلیکوپتر به دلیل فنی در فاریاب در هنگام فرود با مشکلاتی مواجه شد که منجر به زخمی شدن یک سرباز شد. 

بر اساس گزارش وزرات دفاع افغانستان، عمدتا هلیکوپترهای سقوط کرده در افغانستان از نوع Mi-17 روسی است، در این زمینه قراردادی با چک امضا شده است که این کشور هلیکوپترهای ارتش افغانستان را تعمیر کند. 

غفور احمد جاوید، سخنگوی وزرات دفاع در این پیوند می گوید: پیش از پرواز هر هلیکوپتر کنترل شده و پس از آن پرواز می کند، اما در برخی موارد نقصهای بوجود می آید و البته باید یادآوری کنیم که ما در یک جنگ تمام عیار قرار داریم. 

تعمیرگاه هلیکوپترهای افغانستان در کابل قرار داشته و همه تکنسینها و تجهیزات آنها ساخت امریکاست و به این دلیل که بیشتر هلیکوپترها ساخته روسیه است این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده و باعث ایجاد نقص فنی در هنگام پرواز شده است. 

امریکا تلاش کرده است، که هلیکوپترهای امریکایی بلک هاواک خود را جایگزین مدل روسی بکند که این امر مشکلاتی را برای هلیکوپترها و ایجاد نقص فنی و در نهایت سقوط این هلیکوپترها بوجود آورده است. 

این در حالیست، که طالبان نیز مدعی شده است که بسیاری از این هلیکوپترها با آتشباری آنها سرنگون شده است، البته بسیاری اعتقاد دارند که امریکا باید هلیکوپترهای به روزتری در اختیار ارتش افغانستان قرار دهد تا از بروز چنین موارد جلوگیری به عمل آید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала