فـروپاشی بورد مشورتی صلح پیـش از آغـاز به کـار

© Photo / M.Naderiفـروپاشی بورد مشورتی صلح پیـش از آغـاز به کـار
فـروپاشی بورد مشورتی صلح پیـش از آغـاز به کـار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بورد مشورتی صلح که به شتاب‌زده‌گی و سراسیمه‌گیِ از سوی ارگ اعلام شد، فرو پاشید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ماندگار، تشکیل بورد مشورتی صلح که بدون توجه به موضع‌گیری‌های احزاب و نهادهای جامعۀ مدنی در شتاب‌زده‌گی و سراسیمه‌گیِ ارگ اعلام شد، بیش از آنکه بتواند مورد استقبال کسانی قرار گیرد که در چهار سالِ گذشته آقای غنی آن‌ها را به نحوی از قدرت دور ساخته بود، زمینۀ دل‌زده‌گیِ بیشترِ آن‌ها را فراهم ساخته است. اکثر افرادی که به عنوان اعضای بورد مشورتی صلح از جانب ارگ اعلام شدند، به شمول اعضای شورای عالی صلح، از حضور خود در آن ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفتند که در این خصوص هیچ مشوره‌یی با آن‌ها صورت نگرفته است. برخی از این افراد حتا نگاه انتقادی به روند فعلی دارند و می‌گویند برنامه‌های ارگ در عرصۀ آوردنِ صلح به دلیل اینکه از حمایت مردم برخوردار نیست، به نتیجه نمی‌رسد.
طرح بدیلِ بسیاری از احزاب و جریان‌های سیاسی، آغاز گفت‌وگوهای رو در رو با طالبان بدون شرکت نماینده‌گانِ دولت است که اعتماد طرفِ مقابل را به‌دست آورد.
اگر در ماه‌های اخیر تلاش‌های امریکا در عرصۀ گفت‌وگوهای صلح شدت نمی‌گرفت، بدون شک آقای غنی نه به فکر ایجاد بورد مشورتی می‌شد و نه هم هیأت گفت‌وگوکنندۀ صلح را به‌وجود می‌آورد. بورد مشورتی صلح اما از همین حالا ناکامیِ خود را نشان داده است. این بورد پیش از آنکه کاری در راستای صلح انجام دهد، محکوم به فروپاشی شده است؛ زیرا نه تنها مورد استقبال کسانی قرار نگرفته که در این بورد نام‌های‌شان درج شده، بل هیچ برنامه‌یی نیز برای آن متصور نیست که در راسـتای صلح بتواند آن را پیـاده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала