متهم شدن نظامی امریکایی به قتل یک شهروندغیرنظامی افغان

© AFP 2023 / Romeo Gacadمتهم شدن نظامی امریکایی به قتل یک شهروندغیرنظامی افغان
متهم شدن نظامی امریکایی به قتل یک شهروندغیرنظامی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا با گذشت 8 سال یک نظامی این کشور را به قتل عمدی یک غیرنظامی افغان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از" new york times" یک افسر نیروهای ویژه امریکا مستقر در افغانستان بعد از هشت سال رسماً به کشتن یک غیرنظامی افغان در سال 2010 متهم شد.
ارتش آمریکا یکی از نیروهای ویژه این کشور را به قتل عمد یک غیرنظامی افغان در تیراندازی متهم کرد که حدود 8 سال پیش در جنوب افغانستان رخ داده بود.
سخنگوی نیروهای ویژه امریکا گفته است که شواهد کافی وجود دارد تا افسر «گلستین» رسما به قتل یک غیرنظامی مرد افغانستان در جریان ماموریتش متهم شود.
براساس اسناد ارتش امریکا که در اختیار شبکه خبری ان‌بی‌سی امریکا قرار گرفته، جگرن «متیو گلستین»، به قتل عمد یک شهروند افغانستان اعتراف کرده و گفته است که وی به ظن اینکه این مرد بمب‌گذار طالبان مسلح است به او شلیک کرده است.
این افسر نیروهای امریکایی فردی به نام رسول را در تاریخ دوم فبروری سال 2010 در نزدیکی پایگاه امریکا در ولسوالی مارجه ولایت هلمند کشته است.
پس از اعتراف این نظامی امریکایی به سازمان سیا درباره این رویداد، ارتش امریکا تحقیقات ابتدایی را آغاز کرد و در سال 2013 پرونده وی را مختومه اعلام کرد.
گلستین در نوامبر سال 2016 نیز این بار در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» اعتراف کرد که یک نفر را که به‌اتهام همکاری با طالبان بازداشت شده بود اما پس از آن آزاد شده بود به‌قتل رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала