ساخت شاخه دانشگاه بین المللی آسیای میانه آقا خان در بامیان

© AP Photo / Stringerساخت شاخه دانشگاه بین الملل آسیای میانه آقا خان در بامیان
ساخت شاخه دانشگاه بین الملل آسیای میانه آقا خان در بامیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به زودی یک شاخه دانشگاه بین المللی آسیای میانه آقا خان در ولایت بامیان تاسیس خواهد شد.

صدور حکم ایجاد یک قطعه نظامی برای ولایت بامیان توسط اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
صدور حکم ایجاد یک قطعه نظامی برای ولایت بامیان توسط اشرف غنی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، در مراسم تجلیل از هشتادمین سالروز تولد شهزاده کریم آقا خان در ولایت بامیان، مسئولان بنیاد انکشافی آقاخان در کشور از تاسیس یک شاخه از دانشگاه بین المللی آسیای میانه آقا خان در این ولایت خبر داد.

میر احمد جوینده رییس کنسول آقاخان در افغانستان در کنار سایر کارکردهای بنیاد شهزاده کریم آقاخان و بنیاد انکشافی آقاخان در افغانستان به خصوص بامیان اطمینان داده گفت: بزودی دانشگاه آسیای مرکزی، مربوط به آقاخان، فعالیت اش را در بامیان نیز آقاز خواهند کرد.
وی افزود: در کنار تاسیس دانشگاه آقا خان در ولایت بامیان بنیاد آقاخان پلانی را روی دست دارد تا تمامی مراکز صحی در ولایت بامیان را تحت پوشش قرار داده و وضعیت مراکز صحی این ولایت را بهبود بخشد.
در مراسم گرامی داشت از هشتادمین سالروز تولد کریم الحسینی آقا خان در این ولایت والی بامیان همچنان از مسئولان این بنیاد خواست تا یک شاخه از مکتب بین المللی آقاخان را در نیز در این ولایت تاسیس نمایند.
 زهیر همچنان از مسئولان بنیاد آقاخان در کشور خواست تا در کنار پیشبرد سایر پروژه ها هتل سرینا را در این ولایت نیز تاسیس نمایند.
گفته می شود: بنیاد انکشافی آقاخان در ولایت بامیان فعالیت گسترده ای را از مدت چندین سال به اینسو داشته است و عمده ترین فعالیت این بنیاد در بخش های صحی، تعلیم و تربیت، معارف و اجرای قرضه میان شهروندان این ولایت می باشد‌.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала