15 ولسوالی غزنی در دست طالبان است

© Sputnik15 ولسوالی غزنی در دست طالبان است
15 ولسوالی غزنی در دست طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان غزنی می گویند، که 15 ولسوالی غزنی زیر کنترل و تهدید طالبان قرار دارند.

طالبان در غزنی  تلفات سنگین را متحمل شده اند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان در غزنی تلفات سنگین را متحمل شده اند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، چمن شاه اعتمادی یکتن از نمایندگان غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی ولسوالی های غزنی گفت: جز در ولسوالی های ناهور،جاغوری و مالستان دولت بر ساختمان ادارات ولسوالی و جغرافیایی آن تسلط دارد و 15 ولسوالی غزنی زیر کنترل طالبان قرار دارند.
وی افزود: 15 ولسوالی نا امن غزنی را می توان به دو دسته تقسیم کرد دسته اول چند ولسوالی مثل جغتو، اجرستان، خواجه عمری و ناوه است که دولت نه بر ساختمان ادارات مراکز این ولسوالی ها تسلط دارد و نه در جغرافیایی آن و دسته دوم ولسوالی هایی است که دولت تنها بر ساختمان ولسوالی تسلط دارد با این حال همه جغرافیایی ولسوالی ها زیر کنترل کامل طالبان است مثل ولسوالی های مقر،واغظ، قرباغ و دو سه ولسوالی دیگر.
این عضو مجلس نمایندگان با بیان اینکه بیشتر راه ها نیز در غزنی زیر کنترل طالبان قرار دارد اظهار داشت: طالبان در چهار الی پنج منطقه دشت قرباغ و دره قیاق ولسوالی جغتو طالبان ایست بازرسی دارند و از موتر ها اخاذی می کنند و مسافران را زیر نظارت شدید دارند و تذکره مسافران را چک می کنند.
به گفته این نماینده غزنی در پارلمان، بسیاری از مناطق مرکز غزنی مثل نوغی، منگور، قرباغی و آرزو نیز زیر کنترل طالبان است چنانچه وضعیت جاغوری و مالستان پس از دفع حملات چند مدت پیش طالبان پس از عقب نشینی، شماری از نیرو های امنیتی نیز به این دو ولسوالی اعزام شده است، اما هنوز نیاز است که نیرو های کافی با تجهیزات مدرن و کامل در مناطق مرزی این دو ولسوالی جابجا شوند و پوسته افراز کنند ورنه احتمال حمله مجدد طالبان بالای این ولسوالی امن غزنی جدی است.
در همین حال وحید الله کلمزی، والی غزنی گفت: هر چند حملات طالبان و بهبود وضع امنیتی در مرکز و برخی ولسوالی های غزنی در این اواخر کاهش داشته، اما  ۸ ولسوالی غزنی همچنان زیر تصرف طالبان است.
به گفته والی غزنی سه ولسوالی غزنی نیز در نتیجه حملات طالبان به دست آنان سقوط کرده است، اما از پنج ولسوالی دیگر نیرو های امنیتی و مراکز ولسوالی ها بنا به تهدیدات بلند امنیتی به مرکز غزنی انتقال یافته اند.
والی غزنی ابراز داشت: به هر قیمتی شود باید هر چی زودتر مراکز ولسوالی های سقوط کرده غزنی در مناطق قبلی آن فعال گردد.
یادآوری می کنیم، که غزنی از جمله ولایت های نا امن افغانستان است که از چند سال به این سو شاهد نا امنی ها بوده است، اما طی سال روان این نا امنی ها به اوج خود رسیده است که در طی سال روان شهر غزنی نیز به دست طالبان برای مدت دو سه روز سقوط کرد و امن ترین ولسوالی های آن مثل جاغوری، مالستان و ناهور نیز طی سال روان مورد حملات طالبان قرار گرفتند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала