سازمان ملل: اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری نباید تکرار شود

© Photo / https://www.facebook.com/UNAMA.News/photos/a.10150589154635028/10156161976375028/?type=3&theaterسازمان ملل: اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری نباید تکرار شود
سازمان ملل: اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری نباید تکرار شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان اعلام کرد که تکرار اشتباه‌ و نارسایی‌های مدیریتی انتخابات پارلمانی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پذیرفتنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل تسنیم، تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در نشست این سازمان درباره انتخابات افغانستان گفت که نباید اشتباه‌ و نارسایی‌های مدیریتی انتخابات پارلمانی این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان تکرار شود.
وی در نشست سازمان ملل درباره افغانستان اظهار داشت: تکرار بی نظمی‌های انتخابات پارلمانی افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای این سازمان پذیرفتنی نیست.

شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
نماینده سازمان ملل:احتمال واقعی برای پایان دادن به جنگ در افغانستان فراهم شده است

یاماموتو خاطرنشان کرد که مردم افغانستان برای دفاع از حقوق خودشان با وجود تهدیدات گسترده امنیتی در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند.
انتخابات پارلمانی افغانستان در 28 و 29 میزان سالجاری در سراسر افغانستان برگزار شد اما به دلایل مختلفی هزاران نفر از رای دهندگان از دادن رای محروم شدند.
بسته ماندن مراکز اخذ رای، عدم حضور کارمندان کمیسیون انتخابات در مراکز اخذ رای، عدم استفاده از سامانه‌های بیومتریک و عدم شفافیت در روند شمارش آرا مشکلاتی هستند که مشروعیت این روند را به چالش کشیده است.
نماینده ویژه سازمان ملل از گروه طالبان نیز خواست که برای برقراری صلح به صورت مستقیم با دولت افغانستان وارد گفت‌وگو شوند.
این در حالی است که طالبان همواره از مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده و امریکا را طرف منازعه خود در این کشور عنوان کرده است.
از دور گذشته گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و امریکا با حضور نمایندگانی از عربستان سعودی، امارات و پاکستان در ابوظبی جریان دارد.
دولت افغانستان نیز هیئتی را برای گفت‌وگو با نمایندگان طالبان به امارات اعزام کرده است اما این گروه از دیدار با هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان خودداری می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала