کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان

© Flickr / Expert Infantryکاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان
کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن در نظر دارد کاهش قابل توجهی به شمار نیروهای نظامی اش در افغانستان بیاورد.

افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال نوشت: مقام های امریکایی می گویند، که دولت این کشور در نظر دارد تا کاهش قابل توجهی در نیروهای نظامی اش در افغانستان بیاورد.

این مقام های می گویند، که این کاهش ممکن است در جریان چند هفته آینده انجام شود.

در همین حال سی ان ان گزارش می دهد، که ممکن است نیروهای امریکایی در افغانستان در حدود نصف نیروهای کنونی یعنی هفت هزار نفر کاهش بیابد.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی حالا امر بیرون شدن را گرفته اند و بیرون شدن هفت هزار سرباز ممکن است چند ماه طول بکشد.

در حال حاضر بیش از 14 هزار نیروی امریکایی در افغانستان وجود دارد و در زمان باراک اوباما کمتر از ده هزار نفر نیروی امریکایی در افغانستان حضور داشتند.

جان آلن جنرال بازنشسته، فرمانده پیشین نیروهای ایالات متحده در افغانستان بر این باور است، که کاهش احتمالی نیروهای امریکایی منجر به هرج و مرج و بحران راهبردی واشنگتن در منطقه خواهد شد.

او با خبرگزاری سی ان ان گفته است، که این کار ما را به بحران می اندازد. ما تعهد که به ائتلاف داریم این کار را انجام می دهیم. مردم افغانستان سال ها به ما اعتماد کردند تا آنها را برای مقابله با طالبان آماده و صلح را برقرار کنیم و این موضوع و حتی اعلامش باعث ویرانی راهبرد ایالات متحده امریکا خواهد شد.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که ما در سوریه پیروز شدیم و نیروهای ما به زودی این کشور بیرون خواهند شد. در حال حاضر نزدیک به دو هزار نظامی امریکایی در کشور سوریه برای مبارزه با گروه داعش حضور دارند. نیروهای ایالات متحده امریکا از سال 2014 به خاطر مبارزه با گروه داعش در خاک کشورهای عراق و سوریه عملیات انجام می دهند، که البته نیروهای امریکایی در خاک سوریه بدون اجازه دولت این کشور حضور به هم رسانده اند.

یادآوری می کنیم، که واشنگتن پس از حادثه 11 سپتمبر 2001 به افغانستان به خاطر مبارزه با تروریسم عملیات اش را آغاز کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала