کابل برنامه 5 ساله برای همگرایی طالبان با جامعه افغانستان آماده می کند

© Sputnikکابل برنامه 5 ساله برای یکجا کردن طالبان در جامعه افغانستان آماده می کند
کابل برنامه 5 ساله برای یکجا کردن طالبان در جامعه افغانستان آماده می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت، که مقام های افغانستان در حال آماده کردن برنامه 5 ساله برای همگرایی گروه طالبان با جامعه افغانستان می باشند.

شورای صلح افغانستان: روند صلح افغانستان دیگر در اختیار این شورا نیست - اسپوتنیک افغانستان
شورای صلح افغانستان: روند صلح افغانستان دیگر در اختیار این شورا نیست
به گزارش اسپوتنیک، احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت:- "وقتی ما پس از مذاکرات صلح به مرحله بعدی برویم باید یک سیاست صلح داشته باشیم. ما به مکانیسم ها، راهبردهای کمک خواهیم کرد که طالبان را به زندگی عادی بازگردانیم و آنها را دوباره به جامعه افغانستان پیوند دهیم. پس از مذاکره و توافق صلح، طرح سیاست صلح به اجرا در خواهد آمد".

به گفته وی، اجرای این سیاست نزدیک به 5 سال را در بر خواهد گرفت.

او گفت: ما نیاز به یک توافقنامه صلح داریم که برای این کار مذاکرات آغاز خواهد شد و امیدواریم که این مذاکرات به زودی آغاز شود.  ما امیدواریم این مذاکرات که به زودی در هفته های آینده یا ماه های آینده آغاز خواهد شد به مشارکت مردم افغانستان برگزار شوند.

نماینده شورای صلح افغانستان تاکید کرد، که این مذاکرات بدون پشتیبانی شرکای بین المللی از جمله ایالات متحده امریکا و روسیه نمی تواند انجام شود.

طاهری خاطرنشان کرد:- "ما امیدواریم (فدراسیون روسیه) همچنان به ما در این زمینه کمک کند."

یادآوری می کنیم، که مسئله راه اندازی گفت و گوهای صلح مستقیم بین نیروهای مخالف دولت افغانستان و دولت افغانستان در جا های مختلف برگزار شده است، که از آن جمله می توان نشست صلح درباره افغانستان را که به تاریخ 9 نومبر در یک قالب بسته در مسکو برگزار شد، نام برد. در این نشست برای نخستین بار یک هیئت از دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه و نمایندگان شورای صلح افغانستان در این نشست بین المللی شرکت کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала