وزارت زراعت افغانستان واردات مرغ های پیر را منع کرد

© کریموزارت زراعت افغانستان واردات مرغ ای پیر را منع کرد
وزارت زراعت افغانستان واردات مرغ ای پیر را منع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زارعت، آبیاری و مالداری افغانستان واردات مرغ‌های پیر و گوشت‌های یخ‌ زده آن را به افغانستان ممنوع کرد.

шафран - اسپوتنیک افغانستان
وزارت زراعت افغانستان برنامه پنج ساله برای رشد زعفران راه اندازی می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در خبرنامه‌ی نوشته است، که مرغ‌های پیر یا بالاتر از ۱۸ ماهه، مرغ‌هایی اند که به لحاظ صحی، زیان‌های واردات و استفاده از گوشت آن‌ها، به مراتب بیش‌تر از فواید شان به هم‌وطنان است. این مرغ‌ها دارای گوشت سخت، مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و دیرپخت اند و با وردات‌شان به کشور، شمار زیادی از ویروس‌ها و بیماری‌های مرغی را وارد افغانستان می‌کنند.

هم‌چنان این وزارت هدایت داده است، که از واردات مرغ‌های پیر ستاک مادری و گوشت‌های یخ‌زده‌ی آن، منع شود و در صورت مشاهده‌ی آن در شاهراه‌ها و مارکیت‌های فروش گوشت، مسئولیت به دوش مدیریت‌های قرنطین و صحت عامه‌ی وترنری، مدیریت‌های عمومی صحت حیوانی ولایات و سایر ارگان‌های ذی‌ربط می‌باشد و مسئولان به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

با منع و جلوگیری از واردات این مرغ‌ها، هم‌زمان با این که مصئونیت از نگاه واردات این مرغ‌ها تأمین می‌شود، متشبثان خصوصی و مردم تشویق می‌شوند تا در بخش‌های مختلف مرغداری سرمایه‌گذاری کنند و مشتریان نیز به خرید مرغ و گوشت مرغ‌های جوان، صحی و خوش‌مزه اقدام کنند.

یادآوری می کنیم، که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در حالی واردات مرغ را ممنوع کرده است، که در حال حاضر افغانستان به دلیل ظرفیت تولید ۹۴ هزار تنی گوشت مرغ به خودکفایی در این زمینه نزدیک شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала