تغییر وضعیت در افغانستان محور مذاکرات پکن و اسلام‌آباد

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEMتغییر وضعیت در افغانستان محور مذاکرات پکن و اسلام‌آباد
تغییر وضعیت در افغانستان محور مذاکرات پکن و اسلام‌آباد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیران خارجه چین و پاکستان در دیدار با یکدیگر درباره وضعیت افغانستان و تغییرات جدید بوجود آمده در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که در دیدار وزیر خارجه این کشور با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی‌اش دو طرف درباره «تغییرات جدید» در وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.
مقامات امریکایی اعلام نمودند که رئیس جمهور امریکا بطور لفظی فرمانی را برای کاهش 7 هزار نظامی این کشور از افغانستان صادر کرده است؛ با این حال کاخ سفید و یا پنتاگون تاکنون بطور عمومی در این باره اظهارنظر نکردند.
چین از متحدان نزدیک پاکستان در حال تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خود با چین است و تلاش می‌کند از نفوذ خود برای بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد استفاده کند.
لازم به ذکر است که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و هیات همراه شان روز گذشته با اشرف غنی رییس جمهورو وزیر امور خارجه کشور در کابل دیدار و درباره روابط دو کشور، مذاکرات صلح و مبارزه با تروریزم گفتگو کردند.
این دومین سفر آقای قریشی در کمتر از ده روز اخیر به افغانستان است. او به تاریخ ۲۴ قوس، برای شرکت در نشست سه جانبه کابل، اسلام آباد و بیجینگ نیز به کابل آمده بود.
بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور و همتای پاکستانی‌اش در دیدار با یکدیگر «گفت‌وگوهای عمیقی درباره تغییرات جدید درباره وضعیت افغانستان داشتند و به اجماع کلی نیز در این باره رسیدند».
در این بیانیه اما اشاره مستقیمی به گزارش‌ها درباره خروج احتمالی 7 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала